علی باقری وارد مجارستان شد


علی باقری وارد مجارستان شد

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در نخستین مقصد تور اروپایی‌اش در دیدار با همتای مجارستانی گفت: ایران به همان اندازه که جنگ را مردود می‌داند، تحریم را هم به دلیل مجازات بدون تبعیض انسان‌ها محکوم می‌کند.

علی باقری وارد مجارستان شد

به گزارش راهبرد معاصر «علی باقری» معاون سیاسی وزارت امور خارجه و مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در آغاز تور اروپایی و سفر به چند کشور اروپایی وارد بوداپست، پایتخت مجارستان شد و در نخستین برنامه با «پیتر استرای» معاون سیاست امنیتی و انرژی وزارت امور خارجه مجارستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به سفر سال گذشته وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان به ایران و برگزاری دومین دور کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در تهران عنوان کرد: اراده سیاسی مقام‌های دو کشور برای تحکیم روابط دوجانبه پشتوانه محکمی برای فعالان اقتصادی در گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصای بین ایران و مجارستان است.

باقری با اشاره به جریان داشتن جنگ در اروپا، بر سیاست ثابت جمهوری اسلامی ایران در مخالفت با جنگ تأکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که متحمل خسارات و صدمات هشت سال جنگ تحمیلی و چهار دهه تحریم شده، به همان اندازه که جنگ را به دلیل کشتار بدون تبعیض انسان مردود می‌داند تحریم را هم به دلیل مجازات بدون تبعیض انسان‌ها محکوم می‌کند.

مذاکره کننده ارشد کشورمان با اشاره به آخرین روند تحولات مذاکرات رفع تحریم تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی طرف‌ها برای دادن تعهدات پایدار را عامل حصول سریع توافق و پایبندی به تعهدات را ضامن حفظ و استمرار توافق می‌داند./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید