مرکبات مازندران در راه صادرات به 3 کشور است


مرکبات مازندران در راه صادرات به 3 کشور است

ساری- رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان این که مرکبات استان در راه صادرات به روسیه، چین وهندوستان است، گفت: باید برای حضور در بازارهای جهانی تولیدات باکیفیت عرضه کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عنایتی کلیجی شامگاه سه شنبه در دومین جلسه کارگروه اقتصادی صادرات مرکبات مازندران به کشور چین با بیان اینکه بدون تولیدکننده نمی‌توانیم کاری را انجام دهیم و به عنوان سیاستگذار و پشتیبانی کننده تولید در کنار تولیدکنندگان قرار داریم، گفت: باید هزینه تولید را کاهش دهیم و تولید با کیفیت ارائه دهیم.

وی ادامه داد: اگر به دنبال این هستیم در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم باید محصول قابل رقابت با دنیا تولید کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به ایمنی غذا تاکید کرد و گفت: امنیت غذایی و ایمنی غذا دو مقوله جدا از هم هستند و باید برای تولید غذای سالم توجه بیشتری شود چراکه این موضوع برای دنیا از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر به این مرحله برسیم دنیا نیازمند کالای مازندران خواهد بود.

عنایتی خاطرنشان کرد: رفتار تجاری دنیا و نیازمندی آنها متفاوت شده است و کالاهایی می‌خواهند که دارای استانداردهای خاص همان کشور باشد.

وی ادامه داد: ایجاد پایانه‌های متفاوت صادراتی از افتخارات ما در استان مازندران است و باید تلاش شود با اتحاد و همدلی به سمت کارهای گروهی پیش رویم تا به پیشرفت و موفقیت دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: ایجاد ساختارهای منسجم سبب پیدا کردن بازارهای جهانی خواهد شد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: تمرکز بر روی صادرات محصولات کشاورزی مطلوب به بازار چین داشته باشیم چراکه بازار چین بسیار متنوع است و باید مطابق شرایط و ضوابط این کشور تولید کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان اراک و ساوه