بهترین موتورسیکلت‌های کروزر جهان با قیمت کمتر از 11 هزار دلار


سفرهای بین شهری و سواری طولانی‌مدت با موتورسیکلت، لذتی وصف ناشدنی است. انجام این عمل، با مدل‌های اسپرت و استریت در کلاس‌های مختلف، معمولا به سادگی امکان‌پذیر نیست؛ اما موتورسیکلت‌های کروز با حالت خاص و راحتی که برای راکب فراهم می‌کنند، مناسب تردد...

سفرهای بین شهری و سواری طولانی‌مدت با موتورسیکلت، لذتی وصف ناشدنی است. انجام این عمل، با مدل‌های اسپرت و استریت در کلاس‌های مختلف، معمولا به سادگی امکان‌پذیر نیست؛ اما موتورسیکلت‌های کروز با حالت خاص و راحتی که برای راکب فراهم می‌کنند، مناسب تردد چند ساعته هستند.

از گذشته، محصولات هارلی دیویدسن با عنوان بهترین نمونه‌ها در کلاس کروز شهرت داشتند. این شرایط البته در زمان ما هم وجود دارد اما قیمت نسبتا گران، وزن زیاد و مصرف سوخت بالا در بسیاری از تولیدات هارلی دیویدسن، منجر به ظهور مدل‌های ساده‌تر از برندهای رقیب شده است. احتمالا به همین دلیل، هارلی دیویدسن هم طی سال‌های اخیر، اقدام به تولید موتورسیکلت‌های کروز جدید با قیمت و ابعاد معقول‌تر کرده است.

بهترین موتورسیکلت‌های کروزر جهان با قیمت کمتر از 11 هزار دلارموتورسیکلت ایندین چیفتن الایت ۲۰۲۲

هنگامی که صحبت از سفر با موتورسیکلت شود، معمولا مدل‌های پهن‌پیکر مثل هوندا گلد وینگ، هارلی دیویدسن گلاید و ایندین چیفتن از کلاس تورینگ به ذهن می‌رسد؛ درحالی تنوع بسیار خوب موتورسیکلت‌ها در کلاس کروزر، جهان‌گردان بسیاری را جذب کرده است. باتوجه به اینکه معمولا، خرید مدل تورینگ از یک برند، حدود ۲ تا ۳ برابر محصول همان شرکت در کلاس کروزر هزینه دارد؛ فروش بیشتر و تنوع بالاتر، عجیب نیست.

برندهای تولید‌کننده‌ی موتورسیکلت، بسیار متنوع هستند و غول‌های ژاپنی، شامل هوندا، یاماها، کاوازاکی و سوزوکی، کروزرهای مختلف با محاسن متفاوت تولید می‌کنند که بررسی آن‌ها بسیار زمان‌بر است. به همین دلیل در ادامه‌ی مطلب، گزیده‌ای از بهترین موتورسیکلت‌های کروزر بازار جهانی با قیمت کمتر از ۱۱ هزار دلار معرفی شده‌اند. امید است در آینده‌ی نزدیک، شرایط واردات آزاد مدل‌های مختلف موتورسیکلت به ایران نیز فراهم شود.

هوندا Rebel 500 قیمت ۶۴۰۰ دلار

سری موتورسیکلت‌های ربل هوندا، کیفیت و قیمت مناسب در کلاس کروزر را فراهم می‌کنند. این محصولات، برای کسب تجربه و شروع موتورسواری، همواره به جوانان علاقه‌مند موتورهای سنگین، توصیه می‌شوند.

بهترین موتورسیکلت‌های کروزر جهان با قیمت کمتر از 11 هزار دلار
هوندا ربل در سال ۲۰۲۲، سه مدل ۳۰۰ و ۵۰۰ و ۱۱۰۰ دارد. نسخه‌ی ۵۰۰ به عنوان نمونه‌ی متعادل و میان‌رده، دارای پیشرانه‌ی ۴۷۱ سی‌سی با قدرت ۵۰ اسب بخار و گشتاور ۴۰ نیوتن‌متر است. سبک طراحی Rebel 500، راکب را نزدیک به زمین قرار می‌دهد و تسلط بسیار خوب برای موتورسوار تازه‌کار فراهم می‌کند. از سویی دیگر، هوندا ربل ۵۰۰ چندان مناسب افراد بلند قد نیست و همراه ۱۸۵ کیلوگرم وزن، نمی‌تواند عملکرد عالی برای راکبان تنومند ارائه دهد.
ربل ۵۰۰ مشابه بسیاری دیگر موتورسیکلت‌های هوندا، اقلام سفارشی متعدد برای حمل بار، بادگیر روبرو، شارژر موبایل و زین‌های متنوع دارد. مدل مجهز به ترمز ABS، با آستانه قیمت ۶۷۰۰ دلار فروخته می‌شود.

رویال انفیلد Meteor350 قیمت ۴۵۵۰ دلار

متئور در سال ۲۰۲۱ برای علاقه‌مندان موتورسیکلت کروز با طراحی کلاسیک معرفی شد. این مدل، رنگ‌های متنوع دارد و فقط با پیشرانه‌ی تک سیلندر ۳۴۹ سی‌سی فروخته می‌شود.

بهترین موتورسیکلت‌های کروزر جهان با قیمت کمتر از 11 هزار دلار
قیمت مناسب، ابعاد متوسط، وزن پایین و طراحی عامه‌پسند، مهم‌ترین نکات مثبت در متئور ۳۵۰ هستند. این مدل، فقط ۱۷/۵ اسب بخار قدرت و ۲۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند؛ اما به راحتی نیازهای یک سرنشین معمولی را پاسخ می‌دهد. رویال انفیلد Meteor350 نهایت سرعت ۱۲۰ کیلومتر برساعت دارد و سواری نرم فاقد صدای بلند فراهم می‌کند.

هوندا Rebel 1100 DCT قیمت ۹۹۰۰ دلار

سواری با یک موتور سیکلت کروزر که پیشرانه‌ی ۱۰۸۴ سی‌سی و قیمت ۱۰ هزار دلار داشته باشد، قطعا جالب توجه است. این موارد در محصولی از هوندا وجود دارد.
ربل ۱۱۰۰ با قدرت ۸۶ اسب بخار و گشتاور ۹۸ نیوتن‌متر، یک کروزر ۲۲۱ کیلوگرمی است. پسوند DCT برای این موتور، گیربکس مجهز به دبل کلاچ را یادآوری می‌کند. راکب می‌تواند سه حالت مختلف کارکرد برای پیشرانه‌ی دو سیلندر انتخاب کند تا رانندگی آرام و کم‌مصرف یا پرصدا و هیجان‌انگیز داشته باشد.

بهترین موتورسیکلت‌های کروزر جهان با قیمت کمتر از 11 هزار دلار
هرچند که ربل ۳۰۰ و ربل ۵۰۰، موتورسیکلت‌های مشابه با پیشرانه‌های مختلف هستند، از نظر فنی تفاوت‌های بسیاری با ربل ۱۱۰۰ دارند. عملکرد جعبه‌دنده برای این مدل، نرم‌تر و سریع‌تر است؛ ضمن اینکه آپشن‌های قابل سفارش بیشتری ارائه می‌دهد.

ایندین اسکات Bobber Sixty قیمت ۱۰۷۰۰ دلار

سری موتورسیکلت‌های اسکات در فهرست محصولات ایندین، جایگاه ویژه و شهرت بالا دارند؛ چراکه ارزان‌ترین مدل‌ها محسوب می‌شوند. از گذشته، ایندین (Indian) مهم‌ترین رقیب هارلی دیویدسن بوده و مدل اسکات با سابقه‌ی تولید بیش از ۱۰۰ سال، همچنان محبوب موتورسواران باقی مانده است.

بهترین موتورسیکلت‌های کروزر جهان با قیمت کمتر از 11 هزار دلار
ایندین مدل‌های متنوعی از اسکات تولید می‌کند که همگی از نظر طراحی بیرونی، شبیه یکدیگر هستند اما پیشرانه و امکانات متفاوت دارند. قیمت مدل‌های مختلف ایندین اسکات ۱۰۷۰۰ تا ۱۳۵۰۰ دلار است.
اسکات بابر سیکستی، پیشرانه دو سیلندر هزار سی‌سی (۶۰ اینچ مکعب) با قدرت ۷۸ اسب بخار و گشتاور ۸۸ نیوتن‌متر دارد. این مدل با سرنشین معمولی، نهایت سرعت ۱۵۰ کیلومتر برساعت فراهم می‌کند و سیستم خنک‌کاری قدرتمندتری نسبت به هوندا ربل ۱۱۰۰ ارائه می‌دهد.

بهترین موتورسیکلت‌های کروزر جهان با قیمت کمتر از 11 هزار دلار
خریدار می‌تواند با اضافه پرداخت ۲ هزار دلار، مالک اسکات بابر مجهز به موتور ۱۱۳۳ سی‌سی و ترمز ABS شود تا ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۷ نیوتن‌متر گشتاور داشته باشد. کارشناسان معتقدند، موتورسیکلت‌های ایندین اسکات، بهترین نمونه از ترکیب سبک‌های کروزر و اسپرت خیابانی هستند.

تریومف Street Twin قیمت ۹۷۰۰ دلار

تولیدات تریومف برای موتورسواران انگلیسی، جایگاه ویژه دارد. مردم این منطقه از اروپا، خریدار پرشمار موتورسیکلت و دوچرخه هستند؛ ضمن اینکه برندهای اصیل بریتانیایی را مد نظر قرار می‌دهند.

بهترین موتورسیکلت‌های کروزر جهان با قیمت کمتر از 11 هزار دلار
تریومف هم مثل هارلی دیویدسن و ایندین، از گذشته تولید‌کننده‌ی موتورسیکلت‌های کلاس کروزر و استریت (خیابانی) بوده است. امروزه در فهرست تولیدات تریومف، محصولی اختصاصی برای کلاس کروزر دیده نمی‌شود و این برند انگلیسی، موتورسیکلتی که رقیب مستقیم هارلی دیویدسن یا ایندین باشد، ارائه نمی‌دهد؛ اما در کلاس استریت، نمونه‌ای قدرتمند و نزدیک به کلاس کروزر دارد که جهت سواری طولانی مدت و سفرهای بین‌شهری، قابل استفاده است.
تریومف استریت توئین، با پیشرانه‌ی ۲ سیلندر ۹۰۰ سی‌سی، ۶۴ اسب بخار قدرت و ۸۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. روی کاغذ، نمی‌توان برتری خاصی برای این مدل نسبت به هوندا ربل ۱۱۰۰ دید؛ اما کیفیت فنی تریومف، از نظر تعلیق و فنربندی، بهتر از موتورسیکلت‌های مشابه ساخت برندهای ژاپنی، توصیف شده است.

هارلی دیویدسن IRON 883 قیمت ۱۱۰۰۰ دلار

تولیدات هارلی دیویدسن، آنقدر گران هستند که آیرون ۸۸۳ با آستانه قیمت ۱۱ هزار دلار، ارزان‌ترین مدل محسوب می‌شود. این موتورسیکلت، مناسب افرادی است که برند پرافتخار هارلی دیویدسن را می‌شناسند و احتمالا علاقه‌ای به خرید مدل‌های ژاپن ندارند.
آیرون ۸۸۳، موتور دو سیلندر ۸۸۳ سی‌سی با قدرت ۵۴ اسب بخار و گشتاور ۷۳ نیوتن‌متر ارائه می‌کند. نصب ترمزهای ABS حدود ۸۰۰ دلار به قیمت موتورسیکلت اضافه می‌کند. این مدل، حتی مجهز به سیستم خنک‌کاری مدرن با آب رادیاتور نیست و صرفا خنک‌کننده‌ی هوا (AIR-COOLING) دارد.

بهترین موتورسیکلت‌های کروزر جهان با قیمت کمتر از 11 هزار دلار
وزن خالص هارلی دیویدسن آیرون، ۲۵۶ کیلوگرم است و به همین دلیل، چندان پرشتاب عمل نمی‌کند؛ اما در عوض، یکی از بهترین موتورسیکلت‌های میان‌رده‌ی کلاس کروزر برای شخصی‌سازی و جلب توجه محسوب می‌شود. خریدار می‌تواند تزئینات اختصاصی برای آیرون ۸۸۳ سفارش دهد و هنگام سواری، از طنین صدای پیشرانه لذت ببرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار