عملکرد برخی سازمان‌ها و ادارات زمینه‌ساز نارضایتی مردم شده‌ است


عملکرد برخی سازمان‌ها و ادارات زمینه‌ساز نارضایتی مردم شده‌ است

تبریز- فرماندار تبریز گفت: باید بپذیریم که به واسطه عملکرد برخی سازمان‌ها و ادارات زمینه‌ساز نارضایتی مردم شده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی جعفری آذر در جلسه شورای اداری شهرستان تبریز با اشاره به نیت دشمنان برای تداوم اغتشاشات اخیر و افزایش هزینه‌های آن برای کشور گفت: ادارات و سازمان‌ها حتی در شرایط عادی نیز موضوع خود مراقبتی سازمانی را مورد توجه قرار دهند تا از تبعات چنین اتفاقاتی در امان بمانند و علاوه بر آن در مورد رعایت ابلاغیه‌ها مرتبط یا چنین شرایطی نیز دقت عمل داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: شروع این اغتشاشات به بهانه فوت خانم امینی بود اما دشمنان با استفاده از برخی جریان‌ها و مخابره اطلاعات نادرست فضا را به سمت آشفتگی و آشوب بردند و حتی رئیس یکی از احزاب معاند از زمینه سازی قبلی برای این اتفاقات پرده برداشت اما امروز هر گروه و جریان ضد انقلابی حتی اگر با پرچم برافراشته وارد کشور شود نمی‌تواند مردم را با خود همراه کند.

جعفری آذر تاکید کرد: البته تداوم این حمایت و پشتیبانی مردم از نظام جمهوری اسلامی دست بالا داشتن در روایت اول است چرا که چنین اتفاقاتی بهانه‌ای برای هجمه به مبانی اعتقادی چون قرآن و حجاب است و دشمن به دنبال اعتقاد و دین زدایی از مردم کشور در چنین بسترهایی است و برخی نیز موضوعاتی چون کنار گذاشتن اسلام از امور حاکمیتی را مطرح می‌کنند.

فرماندار تبریز گفت: با وجود تلاش دشمن برای کشته سازی در این آشوب‌ها، این اتفاق با جانفشانی شهدایی مانند اوجاقی نیافتاد و نیروهای نظامی و انتظامی با حداکثر مماشات و گذشت با خاطیان ناآگاه سعی بر مدیریت شرایط کردند.

وی شعار دولت سیزدهم مبنی بر ایران قوی، دولت مردمی را آرمان و هدف انقلاب اسلامی دانست و گفت: ما نیز به عنوان مجریان استانی و شهرستانی به دنبال تحقق این شعار هستیم اما باید با یک خوداظهاری ببینیم که در چه جبهه و سمتی قرار داریم چون هرچند نقش دشمن در دامن زدن به نارضایتی‌ها انکارناپذیر است اما باید تحلیل کنیم که خود ما مسئولان و عملکردمان چه سهمی در این وضعیت داریم.

جعفری آذر افزود: همان گونه که دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی در کف میدان چنین رویدادهایی وظایفی دارند، ما نیز به عنوان دستگاه‌های ارائه کنده خدمات اداری وظایفی داریم و باید بپذیریم که به واسطه عملکرد برخی سازمان‌ها و ادارات زمینه‌ساز نارضایتی مردم شده‌ایم و باید خود را به جای مراجعه کننده بگذاریم و ببینیم که با توجه به عملکردمان چه نسبتی با آرمان‌ها و اهداف انقلاب و خون شهدایی چون سردار سلیمانی داریم.

فرماندار تبریز گفت: بخشی از افرادی که در جبهه مخالف در کف خیابان‌ها حاضر می‌شوند نتیجه مستقیم و غیرمستقیم فعل و ترک فعل‌های صورت گرفته در سازمان‌ها و ادارات هستند و اگر به دنبال جلوگیری از تکرار این رویداد هستیم، باید نسبت به تغییر روندها، کاهش بروکراسی‌های اداری و موضوعاتی از این دست با هدف ممانعت از هزینه تراشی برای مردم اقدام کنیم و نه تنها در شرایط متلاطمی چون این روزها، بلکه حتی در شرایط عادی نیز به دنبال تسهیل امور و خدمت واقعی به مردم و جلوگیری از بدبینی و نارضایتی آنان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: چنین اتفاقاتی در هر کشور بزرگی مانند ایران می‌افتد ولی مبادا به عنوان مسئول با عملکرد و تصمیمات اشتباه خود سهمی در بسترسازی برای بروز چنین آشوب‌هایی داشته باشیم آن هم در شرایطی که موضوع و مشکل بنیادی و اساسی در کشور نداریم و مردم تنها به دنبال برقراری عدالت و تحقق مطالباتشان هستند.

وی با اشاره به اینکه یک دوره میز خدمت در کل شهرستان برگزار و مصوباتی در آنها ابلاغ شده که برخی بنا به دلایلی اجرا نشده است، گفت: از مدیران و مسئولان سازمان‌ها و ادارات انتظار داریم با اجرای این مصوبات مانع از بدقولی مجموعه اداری در پیشگاه مردم شوند چرا که این مصوبات چیزی فراتر از وظایف ذاتی و قانونی ادارات و سازمان‌ها نیست.

فرماندار تبریز ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی برای احصای مسائل و تدوین سیمای چالش و مشکلات تبریز، از دستگاه‌ها و ادارات انتظار داریم هر یک در حوزه مسئولیت خود نسبت به شناسایی و اعلام این موارد اقدام کنند تا با تجمیع آنها فارغ از مشکلات کشوری، نسبت به حل موارد شهرستانی اقدام کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی