خوزستان ظرفیت پیاده سازی حوزه فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای را دارد


خوزستان ظرفیت پیاده سازی حوزه فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای را دارد

اهواز- معاون سازمان انرژی اتمی ایران با تاکید بر اینکه ایران هیچگاه به دنبال کاربردهای غیرمتعارف هسته‌ای نبوده و نیست، گفت: خوزستان ظرفیت پیاده سازی حوزه فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای را دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید پژمان شیرمردی عصر امروز سه شنبه در آئین تفاهم نامه همکاری میان سازمان انرژی اتمی و شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به دنبال کاربردهای غیرمتعارف فناوری هسته‌ای نبوده و نیست بلکه همیشه به دنبال استفاده صلح‌آمیز و کاربردهایی بوده که به نحوی با زندگی روزمره مردم سر و کار دارد.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران اظهار کرد: شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی یک صنعت ارزشمند است که بخشی از امنیت غذایی کشور را تأمین می‌کند و با سرعت قابل توجهی در حال رشد است.

وی با بیان اینکه یکی از بخش‌های ارزشمند استفاده از فناوری هسته‌ای، استفاده در حوزه کشاورزی است، گفت: سالانه حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از محصولات کشاورزی کشور به دنبال نبود حمل و نقل نامناسب و انبارمانی نامناسب از بین می‌رود که معادل حدود ۱۰ میلیارد دلار سرمایه کشور است و باید بتوانیم دستاوردها را به درستی حفظ کنیم.

شیرمردی عنوان کرد: سازمان انرژی اتمی در بخش مجموعه نیشکر در حوزه حسگرها و حوزه اقدامات فرایندی کارهای خوبی را می‌تواند انجام دهد. همچنین در حوزه فرایندی، نصب سامانه‌های پرتودهی می‌تواند به کاهش میزان آفات و میکروارگانسیم‌ها کمک کند تا یک محصول سالم و صادرات محور با کیفیت داشته باشیم.

وی افزود: همچنین در حوزه حسگرها مثل سطح سنج‌ها، ضخامت سنج‌ها، چگالی سنج‌ها و… این توانایی وجود دارد تا با استفاده از ظرفیت مهندسان در سازمان انرژی اتمی بتوان این تجهیزات با اهمیت را تأمین کرد.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه خوزستان قلب کشور است، گفت: بیش از ۱۸ میلیون تن محصول کشاورزی در خوزستان تولید می‌شود و همچنین ۱.۵ میلیون تن کالای اساسی به صورت ماهانه در این استان تخلیه و بارگیری می‌شود و همه این اعداد بیانگر این است که خوزستان ظرفیت پیاده سازی حوزه فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای را دارد.

شیرمردی با بیان اینکه خوزستان در بحث فناوری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای می‌تواند الگویی برای کشورهای منطقه باشد، عنوان کرد: باید خلأ حوزه فناوری هسته‌ای در این استان پر شود و نیشکر می‌تواند به عنوان پیشتاز و پیش قراول این مسئله در خوزستان مطرح شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !