تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان بوشهر حمایت ویژه شوند


تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان بوشهر حمایت ویژه شوند

بوشهر- معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان بوشهر باید از سوی همه دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه حمایت شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین عصر سه‌شنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان بوشهر اظهار داشت: در حوزه بازرگانی، صادرات به معنای انتقال کالا یا خدمات از کشور مبدا به کشور مقصد و دریافت کننده است.

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر اضافه کرد: در واقع هرگونه خروج کالا از کشور طبق قوانین و مقررات حاکم بر کشور، صادرات تلقی می‌شود.

وی بیان کرد: صادرات نشان دهنده میزان تعاملات هر کشور با سایر کشورهای جهان بوده و به نوعی قدرت نمایی در بخش تولید و خدمات محسوب می‌شود. به ازای صادرات محصول و خدمات، امکان تأمین درآمد ارزی کشور وجود دارد.

باستین تصریح کرد: در واقع این کار برای برقراری موازنه تجاری و تعادل اقتصادی، امری اجتناب ناپذیر است.

تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان بوشهر حمایت ویژه شوند

نقش مهم صادرکنندگان در اقتصاد کشور

وی با بیان اینکه صادرات در اقتصاد بسیار تأثیرگذار است افزود: مشاغل در جایی که از مزیت رقابتی برخوردار باشد کالاها و خدمات را صادر می‌کنند.

باستین خاطر نشان کرد: تعرفه مالیاتی است که برای کالای خاص یا مجموعه کالاهای صادر شده یا وارد شده به یک کشور ایجاد می‌شود و مانعی اقتصادی در تجارت ایجاد می‌کند که باید برای رفع موانع راهکار ارائه نمود.

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر اضافه کرد: زمانی که تولیدکنندگان داخلی در رقابت با کالاهای وارداتی مشکل داشته باشند ممکن است از تعرفه استفاده شود.

وی خاطر نشان کرد: در تجارت بین‌الملل، صادرات کالا هنگامی رخ می‌دهد که کالایی در یک کشور تولید می‌شود و به کشور دیگری فروخته می‌شود و کار تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان در شرایط نامناسب اقتصادی دیروز و امروز بسیار ستودنی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا