لیورپول 2-0 رنجرز؛ شاگردان کلوپ فاتح نبرد بریتانیایی‌ها


لیورپول 2-0 رنجرز؛ شاگردان کلوپ فاتح نبرد بریتانیایی‌ها

لیورپول در سومین هفته مرحله گروهی لیگ قهرمانان موفق شد در خانه‌اش رنجرز را با نتیجه ۲-۰ شکست دهد.

به گزارش مشرق؛ لیورپول که به خاطر عملکرد نه چندان خوب در شروع فصل جاری با انتقادهای زیادی مواجه است در بازی امشب مقابل رنجرز در لیگ قهرمانان نیاز مبرم به یک پیروزی روحیه‌بخش داشت.

لیورپولی‌ها که اولین بازی‌شان در فصل جدید چمپیونزلیگ را با شکست تحقیرآمیز ۴-۱ مقابل ناپولی پشت سر گذاشتند در بازی دوم آژاکس را ۲-۱ شکست دادند تا امیدهایشان به صعود از گروه A زنده شود. لیورپول که از دو بازی سه امتیازی بود می‌دانست اگر می‌خواهد به صعود امیدوار باشد حتما باید رنجرز را شکست بدهد.

لیورپول خیلی زود موفق شد به گل برسد. لیورپول در دقیقه ۷ صاحب یک ضربه آزاد شد. بعد از صحبتهای نسبتا طولانی بازیکنان لیورپول درباره اینکه کدام بازیکن باید پشت توپ بایستد ترنت الکساندر آرنولد در موقعیت زدن ضربه قرار گرفت. آرنولد که مدتها بود با انتقادهای زیادی بابت عملکردش مواجه شده بود با شلیک یک ضربه استثنایی به گوشه سمت چپ دروازه رنجرز تیمش را ۱-۰ از حریف پیش انداخت.

لیورپول 2-0 رنجرز؛ شاگردان کلوپ فاتح نبرد بریتانیایی‌ها

لیورپول که از این گل روحیه گرفته بود به حملاتش ادامه داد و در دقایق ۱۳ و ۱۵ دو موقعیت خوب گلزنی داشت که توسط دیاز و نونیز از دست رفت. نونیز در دقیقه ۳۴ هم یک فرصت گلزنی دیگر داشت که مک‌گرگور، دروازه‌بان رنجرز، با یک واکنش عالی دروازه تیمش را بسته نگه داشت. لیورپولی‌ها در دقایق بعدی هم به فشار آوردن روی دروازه رنجرز ادامه دادند اما درخشش مک‌گرگور مانع از گلزنی دیاز و نونیز شد. در نهایت نیمه اول با برتری ۱-۰ قرمزها به پایان رسید.


لیورپولی‌ها بازی را در نیمه دوم هم خوب آغاز کردند و بعد از گذشت هفت دقیقه از شروع این نیمه مزد برتری‌شان را گرفتند. لوئیس دیاز از سمت چپ حرکتی را آغاز کرد و وارد محوطه جریمه رنجرز شدلوندسترام اولین کسی بود که روی پای دیاز تکل رفت ولی لئون کینگ، مدافع رنجرز، با بی‌احتیاطی با او برخورد کرد تا دیاز نقش زمین شده و داور نقطه پنالتی را به سود لیورپول نشان بدهد.

محمد صلاح پشت ضربه پنالتی ایستاد و ضربه‌اش را دقیقا به وسط دروازه شلیک کرد. مک‌گرگور که به سمت چپ شیرجه رفته بود سعی کرد با پاهایش ضربه صلاح را دفع کند ولی موفق نشد تا دومین گل لیورپول توسط ستاره مصری‌اش به ثمر برسد.

در دقیقه ۵۹ لیورپول فرصت خوبی برای به ثمر رساندن گل سوم داشت که شوت دیوگو ژوتا را مک‌گرگور با نوک انگشتانش دفع کرد تا نتیجه بازی تغییر نکند. در دقیقه ۷۴ لیورپول یک فرصت استثنایی داشت که باز هم هدر رفت. سانتر خوب صلاح روی تیر نزدیک توسط دیاز می‌رفت که وارد دروازه شود که کینگ، مدافع اسکاتلندی رنجرز، که روی پنالتی لیورپول مقصر بود درحالیکه دروازه‌بان تیمش از بازی محو شده بود موفق شد توپ را راهی کرنر کند. این کرنر توسط سیمیکاس ارسال شد و ضربه سر ماتیپ با اختلافی کم به بیرون رفت تا رنجرز از حملات پیاپی لیورپول نجات پیدا کند.

در دقیقه ۸۵ رنجرز موفق شد روی یک ضدحمله بهترین فرصت گلزنی خود در این بازی را خلق کند. ماتوندو از سمت چپ به سمت مرکز حرکت کرد و سانتر کم‌ارتفاعی به درون محوطه جریمه لیورپول ارسال کرد درحالیکه توپ از آلیسون عبور کرده بود و ساکالا آماده وارد کردن آن به درون دروازه بود سیمیکاس با واکنشی عالی مانع از باز شدن دروازه شاگردان کلوپ شد.

رنجرز یک دقیقه بعد فرصت گلزنی دیگری داشت. روی یک کرنر ضربه سر ساکالا می‌رفت وارد دروازه شود که الیوت در تیر دوم دروازه تیمش را نجات داد. در بازگشت رنجرز دوباره دروازه حریف را نشانه گرفت ولی این بار آلیسون موفق شد توپ را مهار کند. در نهایت این بازی با پیروزی ۲-۰ لیورپول به پایان رسید. لیورپول حالا با شش امتیاز از سه بازی در رتبه دوم این گروه قرار دارد و ناپولی ۹ امتیازی صدرنشین است. آژاکس با ۳ امتیاز در رتبه سوم ایستاده است.

منبع: ورزش سه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر