فوتسال جام ملت‌های آسیا| از صعود مقتدرانه شاگردان شمسایی تا حذف میلیمتری مربی ایرانی با اندونزی


فوتسال جام ملت‌های آسیا| از صعود مقتدرانه شاگردان شمسایی تا حذف میلیمتری مربی ایرانی با اندونزی

چهار تیم صعود کننده به مرحله نیمه‌نهایی فوتسال جام ملت‌های آسیا مشخص شدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، شب گذشته مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا برگزار شد و تیم‌های ایران، تایلند، ژاپن و ازبکستان به مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات راه یافتند.

* ایران 8 - ویتنام یک

در بازی اول تیم ملی فوتسال کشورمان با ترکیب اولیه سعید مومنی، محمدحسین درخشانی، حسین طیبی، مسلم اولادقباد و سالار آقاپور به مصاف ویتنام رفت و با شناختی که هر دو تیم از یکدیگر داشتند کار خود را شروع کرد. دفاع دقیق و خوب بازیکنان ویتنام در شروع بازی چندین بار مانع گلزنی ملی‌پوشان فوتسال کشورمان شدند و برخلاف بازی‌های گذشته دروازه‌بان این تیم پرانگیزه و بارها در مقابل شوت‌های بازیکنان کشورمان واکنش نشان داد تا اینکه در نهایت کاپیتان حسین طیبی قفل بازی را با شوتی دیدنی باز کرد.

پس از این گل بود که سایر ملی‌پوشان حسین طیبی (3)، سالار آقاپور، علیرضا رفیعی پور، مسلم اولاد قباد، محمد حسن بازیار، سعید احمدعباسی موفق به ثمر رساندن گل‌های بیشتری شدند که در پایان تیم ملی کشورمان توانست با نتیجه 8 بر یک پیروز شود و حریف تایلند در مرحله نیمه نهایی باشد.

* اندونزی 2 - ژاپن 3

در بازی دوم تیم ملی فوتسال اندونزی که با هدایت محمد هاشم زاده مربی و کاپیتان سابق تیم ملی تا این مرحله صعود کرده بودند به مصاف ژاپن یکی از مدعیان اصلی قهرمانی رفت، اما اینبار ساموری‌ها اسیر برنامه و تاکتیک مربی و کاپیتان سابق تیم ملی ایران شدند.

اندونزی ابتدا با گل دقیقه ۲۱ برابر ژاپن پیش افتاد اما ژاپنی‌‌ها کار را به تساوی کشاندند و بلافاصله روی اشتباه بازیکنان اندونزی، گل دوم را هم به ثمر رساندند. اندونزی برای جبران نتیجه «پاور پلی» کرد اما سامورایی‌ها یکبار دیگر در دقیقه ۳۹ موفق به گلزنی شدند و ۳ بر یک پیش افتادند.

اندونزی که برتری محسوسی نسبت به حریف خود داشت در دقیقه ۳۹ یکی از گل‌های خورده را جبران کرد. فشار این تیم برای بازگشت به مسابقه تا لحظات پایانی ادامه داشت و حتی گل تساوی هم وارد دروازه ژاپن شد اما توپ بازیکنان اندونزی در ثانیه‌های آخر بعد از به صدا درآمدن سوت پایان بازی از خط دروازه ژاپن عبور کرد که مورد موافقت داور قرار نگرفت و در نهایت ژاپن توانست 3 بر 2 به پیروزی برسد. تیم ملی ژاپن در مرحله نیمه‌نهایی باید به مصاف ازبکستان برود.

البته در این بازی نمی‌‌توان از حرکت ارزشمند شاگردان هاشم زاده غافل شد؛ آنها می‌توانستند در نیمه دوم در یک حرکت دو به یک در مقابل دروازه ژاپن به گل تساوی برسند که به دلیل مصدومیت یکی از بازیکنان تیم ژاپن بازیکن ویتنام از زدن ضربه نهایی به دروازه این تیم منصرف شدند و توپ را به بیرون از زمین زدند.

* تایلند 3 - تاجیکستان 2

در بازی سوم از این مرحله تیم‌های تاجیکستان و تایلند در یک ماراتن جذاب دیدنی به مصاف یکدیگر رفتند. در ابتدا تیم ملی تاجیکستان تا 5 دقیقه به پایان بازی با نتیجه دو بر یک از تایلند پیش افتاد اما پاورپلی تایلند با کامبک این تیم همراه شد و توانست با گل لحظه آخر خود و با نتیجه میلیمتری 3 بر 2 به پیروزی برسد تا حریف ایران در مرحله نیمه‌نهایی شود.

* کویت صفر - ازبکستان 3

در بازی چهارم کویت میزبان که به خوبی تا این مرحله صعود کرده بود میزبان ازبکستان بود ازبک‌ها که از همان روز اول خود را به عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی معرفی کردند شب گذشته توانستند در یک بازی پرتنش و پر برخورد میزبان کویت را با نتیجه 3 بر صفر شکست دهند تا پازل چهار تیم صعود کننده به مرحله نیمه نهایی کامل شود.

برنامه بازی‌‌های نیمه نهایی:

پنجشنبه ۱۴ مهرماه

ساعت 17:30، ژاپن - ازبکستان

ساعت 20:30، ایران - تایلند

پایان پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتسال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا