رئیس دانشگاه تهران: مراجع دستگیرکننده اطلاعاتی از دانشجویان دستگیرشده دارند که فعلاً قابل طرح نیست


رئیس دانشگاه تهران: مراجع دستگیرکننده اطلاعاتی از دانشجویان دستگیرشده دارند که فعلاً قابل طرح نیست

سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران گفت: مراجع دستگیرکننده در پی پیگیری‌ها می‌گویند از برخی دانشجویان دستگیرشده اطلاعاتی دارند که فعلاً قابل طرح نیست. می‌گویند اگر این اطلاعات را بازگو کنیم، خودتان دنبال آزادی برخی از آنها را نمی‌گیرید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پرتال انتخاب، نشست "خانه گفت‌و‌گوی دانشگاه تهران" با حضور 90 استاد دانشگاه تهران در تالار شهید سلیمانی دانشگاه تهران برگزار شد.
سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در این نشست که به مدت 4 ساعت به طول انجامید گفت: هر چند "خانه گفت‌وگوی دانشگاه تهران" همزمان با ناآرامی‌های اخیر شکل گرفته است اما نگاهم این است که یک نهاد موقت و کوتاه‌مدت نباشد؛ بلکه آن را مجمعی از خبرگان و عقلای منتخب دانشگاه تهران نامگذاری می‌کنم تا در موضوعات مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با نگاهی علمی به بررسی و تحلیل موضوعات مبتلابه بپردازد و راهکار ارائه دهد. البته این نهاد دائمی شود، می‌تواند به تناسب موضوعات مورد بحث تغییراتی در اعضا داشته باشد.
رئیس دانشگاه تهران در بخش دوم سخنان خود با اشاره به ناآرامی‌ها و تجمع‌های اخیر در دانشگاه تهران درباره اقدامات دانشگاه برای آزادی دانشجویان نیز گفت: اولین دانشجویان دانشگاه تهران در روز چهارشنبه 30 شهریور ماه یعنی پس از آنکه چند روز از برگزاری تجمعات در دانشگاه می‌گذشت، از سوی یک مرجع مسئول دستگیر شدند.
وی افزود: بر اساس پیگیری که از بالاترین مقام مسئول آن مرجع داشتم، درخواست آزادی دانشجویان را مطرح کردم ولی پاسخ روشنی دریافت نشد. تا اینکه درخواست کردم زمینه حضور بنده در محل نگهداری دانشجویان را فراهم آورند. در پی این درخواست و به حرمت دانشگاه، گفتند دانشجویان را به دفتر بنده منتقل می‌کنند. ساعت یک بامداد پنج‌شنبه 31 شهریور ماه، 14 دانشجو را به دفتر آوردند. تا ساعت 4 صبح با آنها گفتگو می‌کردم. در نهایت نظر مرجع مسئول این شد که این دانشجویان به خانواده‌هایشان سپرده شوند.
مقیمی افزود: مراجع دستگیرکننده در پی پیگیری‌ها می‌گویند از برخی دانشجویان دستگیرشده اطلاعاتی دارند که فعلاً قابل طرح نیست. می‌گویند اگر این اطلاعات را بازگو کنیم، خودتان دنبال آزادی برخی از آنها را نمی‌گیرید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس