تاکید وزیر اقتصاد بر واگذاری اموال مازاد بانک‌‌ها


تاکید وزیر اقتصاد بر واگذاری اموال مازاد بانک‌‌ها

گزارش عملکرد واگذاری اموال مازاد پنج بانک دولتی در نیمه دوم سال۱۴۰۰ و ۶‌‌ماه ابتدای سال جاری، طی جلسات جداگانه‌‌ای به وزیر اقتصاد ارائه شد.

به گزارش بنکر (Banker)، اعضای هیات‌مدیره پنج بانک ملی، سپه، تجارت، صادرات و ملت با حضور در محل وزارت اقتصاد، طی جلساتی جداگانه، گزارش عملکرد خود را در این خصوص به سیداحسان خاندوزی ارائه کردند.

بنابر این گزارش، در این جلسات، گزارش اقدامات و آمار عملکرد بانک‌‌های مذکور در خصوص واگذاری املاک و سهام آنها در محدوده زمانی یک‌ساله شروع به‌کار دولت سیزدهم و نیز برنامه زمان‌‌بندی فروش این املاک تا پایان سال۱۴۰۱ ارائه شد.

این گزارش حاکی است، «موانع و چالش‌‌های پیش روی فروش املاک مازاد»، «وجود برخی ابهامات در نحوه ارزیابی املاک توسط کارشناسان رسمی دادگستری یا قوه قضائیه»، «بررسی امکان بازسازی، تغییر کاربری و هر گونه تغییر برای تسهیل در فروش املاک» و... نیز از جمله برخی درخواست‌‌ها و موارد مطرح‌شده هیات‌مدیره در گزارش پنج بانک دولتی مذکور به وزیر اقتصاد بود.

خاندوزی طی سخنانی حین استماع و بررسی گزارش عملکرد بانک‌‌های دولتی مورد اشاره، پیگیری جدی واگذاری اموال مازاد را تکلیف قانونی نظام بانکی و یکی از توقعات بسیار مهم وزارت اقتصاد از بانک‌‌ها خواند که در سند تحول اقتصادی دولت نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق