کره جنوبی و آمریکا بصورت آزمایشی موشک شلیک کردند


کره جنوبی و آمریکا بصورت آزمایشی موشک شلیک کردند

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد به طور مشترک با آمریکا در پاسخ به آزمایش موشکی کره شمالی ۴ موشک به دریای شرقی ژاپن شلیک کردند.

آمریکا و کره جنوبی در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی در اقدامی مشترک ۴ فروند موشک سطح به سطح را به صورت آزمایشی به سمت دریای شرقی ژاپن پرتاب کردند.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، بر اساس گزارش‌ها کره جنوبی و آمریکا روز چهارشنبه در مانور‌های مشترک، یک روز پس از پرتاب موشک بالستیک میان برد کره شمالی، ۴ موشک زمین به زمین به سمت دریای شرقی ژاپن شلیک کردند.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «هر دو طرف ۲ موشک سامانه موشکی تاکتیکی ارتش (ATACMS) را پرتاب کردند که دقیقاً اهداف ساختگی را مورد اصابت قرار داد و توانایی متحدان را برای جلوگیری از تحریکات بیشتر نشان داد.»

یونهاپ نوشت کره شمالی روز سه‌شنبه در اولین پرتاب IRBM خود پس از ۸ ماه، یک پرتاب برد بلند را از «موپیانگ‌ری» (Mupyong-ri) در استان شمالی خود یعنی «جاگانگ» (Jagang) شلیک کرد. این موشک حدود ۴ هزار و ۶۰۰ کیلومتر بر فراز ژاپن پرواز کرد و در اقیانوس آرام فرود آمد.

پیش از این طبق گزارش الجزیره، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد اقدام اخیر کره شمالی در پرتاب یک موشک بالستیک برفراز آسمان ژاپن، اقدامی خطرناک، بی‌مهابا و در خور محکومیت است.

پنتاگون نیز اعلام کرد که «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا گفت‌وگوهایی تلفنی را با همتایان ژاپنی و کره جنوبی خود در مورد این آزمایش موشکی کره شمالی انجام داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403