اربعین مقدمه ظهور است؛ جایی که انسان های پاک با فطرت پاک حرکت به سوی نور هدایت دارند


اربعین مقدمه ظهور است؛ جایی که انسان های پاک با فطرت پاک حرکت به سوی نور هدایت دارند

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) گفت: این اربعین مقدمه ظهور است جایی که انسان های پاک با فطرت پاک حرکت به سوی نور هدایت دارند.

طاهره حیدری مجد در گفتگو با خبرنگار مهدویت خبرگزاری شبستان با گرامیداشت اربعین حسینی اظهار داشت: اربعین حسینی و پیاده روی در سرزمین مقدس عراق بین نجف و کربلا حقیقتا یک صحنه بزرگ الهی است و رسیدن به این حقیقت معنایی در مقام و شخصیت امام حسین(ع) که در سمت راست عرش الهی نوشته شده همانا حسین(ع) مصباح نجات است و این کلام نورانی در راهپیمایی اربعین دیده می شود.
عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) افزود: همه انسان ها از همه اقشار و مذاهب و ادیان بر این کشتی سوار شدند و با این چراغ هدایت راه خود را پیدا می کنند و ما مباحث مهمی را وقتی وارد صحنه پیاده روی می شویم می بینیم.
وی در مورد شکوه و عظمت راهپیمایی اربعین با توجه به حضور خودشان در راهپیمایی امسال بیان کرد: اینکه از همه جامعه با همه افکار و سلایق و ادیان و مذاهب از مسیحی و یهود و نصرانی در راهپیمایی حضور دارند بسیار زیباست، حتی در این مسیر ملیت هایی هستند که خیلی دین مشخصی ندارند اما به عشق امام حسین(ع) در این راه قدم می گذارند.


حیدری مجد عنوان کرد: مسیر راهپیمایی اربعین جایی است که فطرت های پاک الهی در آن قدم می گذارند و وجود مقدس امام حسین (ع) یک مرکز نوری است که همه انسان ها را به سوی خودش دعوت می کند و یک چراغ هدایتی است که همه بشریت، راه گمشده خود را در این نور و چراغ هدایت می بینند.
وی خاطرنشان کرد: عظمت این تجمع و جمعیت کثیر خیلی عجیب است، اینکه انسان ها با کمترین انتظارات و توقعات در راه حسین حرکت می کنند ارزشمند است، وقتی جمعیت را نگاه می‌کردیم هیچ هدفی جز حرکت، آن هم در شرایط سخت و در هوای گرم با کمترین امکانات دیده نمی شد و در این سفر هیچ کس از کسی و یا از کمبودی شکایت نمی کند.


مسؤل بسیج اساتید ونخبگان جامعه الزهرا سلام الله علیها گفت: مباحث آینده این راهپیمایی بسیار مهم است، این راهپیمایی تجلی از حکومت کوچک و نمای کوچکی از حکومت امام زمان(عج) است.
وی افزود:ویژگی هایی که از حکومت امام زمان(عج) درروایات معصومین گفته شده بسیار زیبا در این راهپیمایی دیده می شود، در این حکومت امام زمان(عج) همه در هر شرایطی در حال خدمت گزاری به هم هستند و همه به هم کمک می کنند، ثروتمند و فقیر در یک سطح به زائران خدمت می کنند و مشخص نمی شود چه کسی فقیر و یا ثروتمند است و هر کس داشته خود را در اختیار دیگران قرار می دهد و خدمت می کند.


حیدری مجد تصریح کرد: ما در راهپیمایی کربلا و نجف می بینیم در مسیر 1500 عمودی که وجود دارد، زائران پاهایشان زخمی می شود اما ابراز نمی کنند و به همدیگر کمک می‌کنند، آن کس که اموالش را خالصانه آورده است از هیچ چیزی دریغ نمی کند.
وی بیان کرد: حتی در کربلا می دیدم خانواده ای بسیار متمول خانه هایشان را در اختیار زائرین می گذاشتند و درب ها باز بود و یا خانواده ضعیف از هیچ کمکی دریغ نمی کردند و این ویژگی حکومت امام زمان(عج) است که با عشق و احساس خدایی شدن همه چیز را در اختیار دیگران قرار می دهند.
این استاد جامعه الزهراء عنوان کرد: امام حسین(ع) ثارالله بود و انسان ها را به سوی خدایی شدن هدایت کرد، وقتی وارد نجف و کربلا می شویم، شکوه و عظمت خدمت رسانی به زائرین را می توان دید، خانواده ای برای خدمت رسانی ایستاده بودند و حتی در طریق العلما می گفتند عزیزانی خانه هایشان با عالی ترین امکانات را در اختیار زائران برای خدمت گذاری قرار داده بودند.


وی تصریح کرد: در این همدلی ها فقط بحث وحدت نیست بلکه کیفیتی که در این کمیت عظیم می بینیم جای بحث دارد که اگر خوب تحلیل شود این اربعین مقدمه ظهور است جایی که انسان های پاک با فطرت پاک حرکت به سوی نور هدایت دارند چنین عظمتی را تجلی می‌کند.
حیدری مجد اظهار داشت: امام حسین(ع) فقط برای شیعیان نیست، برای همه بشریت است و برای نجات همه انسان هاست، وقتی امام حسین کشتی نجات و چراغ هدایت است، این چراغ هدایت شامل حال همه انسان ها می شود و شاید شیعیان امروز در خط مقدم این صحنه هستند اما چه بسا کسانی در این صحنه باشند که مانند وهب که مسیحی بود، در رکاب امام حسین(ع) به شهادت رسید.


وی خاطرنشان کرد: ما می بینیم این اربعین چنین زمینه سازی هایی را دارد که مسیحیان و اهل سنت جلوتر از ما شیعیان هستند، آن هم نه با اکراه یا الزام، بلکه با عشق و با همه سرمایه وجودی شان در این مسیر حرکت می کنند.
مسؤل بسیج اساتید ونخبگان جامعه الزهرا سلام الله علیها گفت: چه آن کسی که در این مسیر راه می رود و یا انفاق و در این راه کمک می کند همه به سمت هدایت در حرکتند،فردی که همه اعضای خانواده اش در موکب خدمت می کرد و وسایل خانه اش را در اختیار زائران قرار می داد و حتی زائران می توانستند استحمام کنند، این چنین صحنه هایی را در کجا و در کدام جامعه بشری می‌توان دید؟ چنین تصاویری در حکومت الهی دیده می شود و نمی‌بینیم الا در ظهور امام زمان(عج) و چقدر این تصاویر با شکوه بود.


وی افزود: بانویی همانند حضرت زینب(ع) این حرکت را با همه سختی ها شروع می کند و مصیبت های بی شماری را متحمل می شود، وقتی ما در این گرما با پاهای تاول زده حرکت می کنیم به عمق مصیبت حضرت زینب(س) پی می بریم و متوجه می شویم چونه سه ماه در مسیر حرکت کرد.
حیدری مجد بیان کرد: در راهپیمایی اربعین، زائران را تکریم می کنند به آنها غذا و آب خنک و انواع شربت ها را می دهند اما برای خاندان امام حسین(ع) و حضرت زینب چنین شرایطی نبود، هر چه در این راه حرکت می کنیم اوج مصیبت و عظمت روحی ایشان را درک می کنیم که در این مسیر در چنین شرایطی رفت و برگشت و فرهنگ سازی جهانی کرد.


وی عنوان کرد: در این حرکت اربعین، آن شخصیت الهی و تمدن سازی حضرت زینب(س) را می بینیم که 1400 سال قبل این چنین حرکت کرد و به ظاهر اسارت بود اما رسالتی را انجام داد که تمدن سازی برای زنان و مردان و برای همه ادیان و همه انسان ها با همه شرایط در دنیای امروز به شمار می رود.
مسؤل بسیج اساتید ونخبگان جامعه الزهرا سلام الله علیها تصریح کرد: در دنیایی که به دنبال تفرقه و ظلم و ستم و خیانت هستند، اما در گوشه ای از جهان می بینیم میلیون ها انسان با حداقل امکانات حرکت می کنند و چقدر انسان ها می ایستند تا از این زائران پذیرایی کنند؛ کدامین زبان و کدامین قلم قدرت گفتن و نوشتن دارد؟ کدامین هنرمند قدرت به تصویر کشیدن این عظمت را دارد.
وی اظهار کرد: چه آنهایی که انفاق و یا در مسیر حرکت می کنند همه و همه با شور و عشقی خاص در پیاده روی اربعین شرکت می نمایند و ما حب امام حسین(ع) را می بینیم، هل الدین الا الحب؛ آیا دین جز محبت است، دین ما جز بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم نیست و راهپیمایی اربعین این رحمانیت و رحمت را تجلی می کند.


حیدری مجد خاطرنشان کرد: این بستر و زمینه را امام حسین(ع) در 1400 سال قبل در سرزمین کربلا ایجاد و در آن نقش آفرینی کرد و حضرت زینب(س) در یک حرکت چند ماهه خود این نوع انسان سازی و تمدن سازی و جامعه سازی را برای ما زمینه سازی کرد و این مقدمه همان ظهوری است که خون خواه امام حسین(ع) یعنی امام زمان(عج) می آید و باید چنین صحنه ای به وجود بیاید که ما باور کنیم روزی ولی عصر(عج) خواهد آمد.
وی گفت: خود امام زمان(عج) در این پیاده روی ها حضور دارد و در بین زائران است و ما این حقیقت را خواهیم دید، بدون شک خون همه شهیدان از صدر اسلام و از امام حسین(ع) تاکنون و به خصوص شهدای اخیر چه در جنگ ایران و یا مدافعین حرم این حقیقت را ایجاد کرد و خون شهید قاسم سلیمانی ها و شهید همدانی ها و شهید حججی ها در این حرکت اربعین اثر گذار است.


عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) افزود:یک روز ما ایرانی ها با عراقی ها می جنگیدیم و آن روز حاکمان ظلم در عراق مسلط بودند و امروز به برکت خون شهدا و رهبری فرزانه ما و سربازان خالص چون شهید سلیمانی و حججی ها این حقیقت را می بینیم؛ باشد که این پیاده روی زمینه ظهور باشد و با ظهور حضرت همه به حب حقیقی برسیم و خادم دین و مملکت و حافظ خون شهیدان و مطیع امر ولایت باشیم و از این امتحان سربلند بیرون بیاییم تا صاحب اصلی برسد و آن وقت این اربعین و راهپیمایی دیدنی است و آن زمان حقیقیت اربعین در جهان دیده می شود.

پایان پیام/730

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟