رسوایی شبکه سعودی/ «الحدث» فیلم تظاهرات بحرین را به عنوان اعتراض های ایران پخش کرد


رسوایی شبکه سعودی/ «الحدث» فیلم تظاهرات بحرین را به عنوان اعتراض های ایران پخش کرد

شبکه سعودی «الحدث» با سرقت فیلم ویدئو از تظاهرات بحرین تلاش کرد تا آن را به اعتراض های ایران منتسب کند. اما فعالان اجتماعی این دروغگویی رسانه ای شبکه سعودی را افشا کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از منامه پست، شبکه سعودی «الحدث» زیر مجموعه شبکه العربیه، یک فیلم ویدئویی درباره اعتراض های مردمی ایران منتشر کرد.

این شبکه در حساب رسمی خود در توئیتر با انتشار این فیلم نوشت:" فعالان این فیلم ویدئویی را پخش کردند که مقابله تظاهرکنندگان شجاع با نیروهای امنیتی را نشان می دهد."

در پی پخش این فیلم، صدها پاسخ و نظر و کامنت طعنه آمیز فعالان توئیتر برای این فیلم نوشته شدند. کاربران توئیتر تاکید کردند که این فیلم از رویارویی معترضان بحرینی و عناصر مزدور در جزیرستره به سرقت رفته است.

این درحالی است که این شبکه سعودی بر انتشار این فیلم اصرار داشت. باوجود مدارک و شواهدی مبنی بر حضور فعالان در بحرین ارایه شد، اما این شبکه آن را حذف نکرد.

فیلم اصلی مربوط به سال 2014 میلادی در رویارویی مردم بحرین با نیروهای آل خلیفه در جزیره ستره است که به شهادت «علی فیصل» جوان بحرینی منجر شد.

دکتر«سعید السماهیجی» پزشک بحرینی درباره این فیلم نوشت: " دروغ بگو سپس دروغ بگو تا دروغگو ظاهر شوی، شبکه بدون روح مانند شیاطین".

السماهیجی نوشت: شبکه الحدث روی ناتوانی مردم مظلوم زندگی می کند. این شبکه جهان را با پخش فیلم هایی از حملات جوانان بحرین در سال 2014 میلادی به پلیس، جهان را با فرض اینکه خیابان های تهران است، فریب می دهد. عناصر سازمان های تروریستی وابسته به آمریکا، صهیونیست و ارتجاع عرب، به اقدامات خشونت بار دست می زنند.

شبکه الحدث از «محمد العرب» خبرنگار عراقی با تابعیت بحرینی برای پوشش خبری تجاوزات سعودی به مردم یمن استفاده کرد. پس از کاردر شبکه العربیه به عنوان خبرنگار در بحرین، العرب به دلیل ضبط فیلمی با رهبران مخالف بحرین بازداشتی در زندان ها اخراج شد. این مسئله باعث شد که این شبکه مجبور به پرداخت غرامت مالی به خانواده های بازداشت شدگان شود.

این درحالی است که العرب همکاری با شبکه الحدث را متوقف کرد. پس از اینکه از گستردگی اطلاعات نادرست پرده برداشت. این مسئله باعث رسوایی این شبکه عربستان شد.

تعدادی از رسانه های عربی، خلیج فارس و به خصوص عربستان اقدام به سرقت عکس های انقلاب بحرین کردند تا در کمپین های کمک مالی در حمایت از گروه های تروریستی مسلح در جنگ علیه سوریه که تعدادی از کشورهای عربی خلیج فارس آن را حمایت مالی می کردند، استفاده کنند.

شبکه های سعودی از جمله العربیه و ایران اینترنشنال تلاش دارند با پخش فیلم ها و تصاویر متعدد آتش شعله و درگیری را در ایران بیشتر کنند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید