عکس | خسارت عظیم فرود پهپاد در مکانی غیرمعمول


عکس | خسارت عظیم فرود پهپاد در مکانی غیرمعمول

دیجیاتو نوشت: پهپادی که توسط شرکت Wing ساخته شده، در هنگام تحویل غذا باعث آتش‌سوزی و قطع برق یکی از شهرهای استرالیا شده است.

پهپادی که توسط Wing، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه آلفابت تولید شده، در هنگام تحویل غذا روی یکی از خطوط برق شهر بریزبن، استرالیا با قدرت ۱۱۰۰۰ ولت فرود آمد که این حادثه باعث آتش‌سوزی و همچنین قطع برق بیش از ۲۰۰۰ خانه و کسب‌وکار برای مدت کوتاهی شد.

عکس | خسارت عظیم فرود پهپاد در مکانی غیرمعمول

شرکت Wing در طول چند وقت گذشته با آزمایش‌های مربوط به پهپادهای تحویلی خود در استرالیا پیشرفت ثابتی داشته است، اما این حادثه برخی چالش‌های پیش روی چنین پروژه‌هایی را نشان می‌دهد. شرکت ارائه‌دهنده خدمات برق Energex، موفق شد پس از این حادثه در عرض ۴۵ دقیقه برق ۲۰۰۰ مشتری را بازگرداند، اما ۳۰۰ مشتری آن سه ساعت را در تاریکی سپری کردند.

«دنی دونالد»، سخنگوی این شرکت به نشریه The Age توضیح داد که پهپاد پس از این حادثه آتش گرفت و به زمین افتاد.

بیانیه زیرمجموعه آلفابت درباره حادثه پهپاد

سخنگوی وینگ نیز به این خبرگزاری گفت که پهپاد آن‌ها در حال تلاش برای یک «فرود کنترل شده پیشگیرانه بوده است [اما] در نهایت روی یک خط برق هوایی متوقف شد.» شرکت متعلق به آلفابت بابت هرگونه اختلال ایجاد شده عذرخواهی کرده و گفته که در حال بررسی حادثه پیش آمده است.

دونالد به این موضوع اشاره کرده که هیچ آسیب دائمی به خطوط یا شبکه برق این شهر وارد نشده، بنابراین Energex به دنبال دریافت خسارت از Wing نیست. با این حال، او به افرادی که از پهپادها استفاده می‌کنند هشدار داد که در اطراف خطوط برق محتاط‌تر باشند.

او به ABC گفت: «پانزده سال پیش، ما از مردم درخواست کردیم که هنگام به هوا در آوردن بادبادک‌ها با فرزندان خود در هنگام کریسمس، مراقب محل پرواز آن‌ها باشند. اکنون از والدین می‌خواهیم تا مراقب مکان‌هایی که کودکان‌شان پهپادهای خود را به پرواز در می‌آورند، باشند.»

شرکت متعلق به آلفابت در سال ۲۰۱۹ تاییدیه‌های لازم برای استفاده از پهپادهای خود به منظور تحویل غذا و دارو در استرالیا را به دست آورد. از آن زمان تاکنون، محبوبیت این سرویس افزایش یافته است. Wing در هشت ماه اول سال ۲۰۲۱، بیش از ۵۰ هزار سفارش را در ایالت کوئینزلند از طریق پهپاد تحویل داده است. اخیرا نیز این روند را در دالاس، امریکا آغاز کرده است.

کد خبر 1680035

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چندرسانه ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا