دستور نخست‌وزیر برای مجازات حمله کنندگان به یک رسانه


دستور نخست‌وزیر برای مجازات حمله کنندگان به یک رسانه

اقتصادنیوز: مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق چهارشنبه شب حمله به شبکه "چهار" این کشور را یک اقدام ناشایست دانست و گفت که دستور مجازات عاملان این حمله را صادر کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، الکاظمی در توییتی نوشت: حمله به یکی از رسانه‌های عراق و تهدید کارکنان آن، یک اقدام مذموم و بیانگر بالاترین تعدی به قانون، ازادی مطبوعاتی است.

الکاظمی همچنین تأکید کرد که این اقدام در دایره اقدامات و اعتراضات مسالمت آمیز و قانونی نمی‌گنجد.

وی افزود: دستور مجازات عاملان این اقدام را صادر کردیم و بر دفاع از نهادهای رسانه‌ای تأکید شد.

یک مقام امنیتی اعلام کرد که در نتیجه حمله معترضان هوادار جریان صدر به ساختمان شبکه ماهواره‌ای در مرکز بغداد به بهانه توهین آنها در یکی از برنامه‌های تلویزیونی، یک افسر عراقی زخمی شد.

یک مقام امنیتی به شفق نیوز گفت که سرلشکر جواد الدراجی مدیر نیروهای حفاظت از قانون در جریان ورود معترضان جریان صدر به ساختمان شبکه چهارم و ممانعت وی از ورود آنان به این ساختمان زخمی شد.

وی گفت که نیروهای پلیس فدرال عراق یکی از افراد نفوذی با معترضان را بازداشت کرده است که تلاش کرد که دستگاه‌ها و وسایل شبکه چهار تلویزیون عراق را به سرقت ببرد.

ده‌ها تن از هواداران جریان صدر روز چهارشنبه در برابر ساختمان شبکه چهار تلویزیون عراق واقع در خیابان صنعت در منطقه الکراده در مرکز بغداد دست به تجمع زدند.

آنها مدعی شدند که منی سامی مجری برنامه به قربانیان جیش المهدی(شاخه نظامی جریان صدر) توهین کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج