اسلامی: هفته به هفته بهتر می‌شویم/ بازی سختی در دربی بسکتبال کرمان داریم


اسلامی: هفته به هفته بهتر می‌شویم/ بازی سختی در دربی بسکتبال کرمان داریم

سرمربی تیم بسکتبال مس کرمان گفت: بازی سختی در دربی کرمان داریم زیرا تیم حریف یک باشگاه قابل احترام است.

محمدرضا اسلامی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص برتری مس کرمان مقابل رعدپدافند هوایی در هفته دوم لیگ برتر بسکتبال، اظهار داشت: به نظرم بازی جاندار، پر اُفت خیز و فیزیکی بود و پدافند امسال تیم پُر مهره و همگونی شده است. تقریبأ بازیکنان تاثیرگذار تیم‌های شهرداری گرگان، سیرجان، سپاهان و ... به واسطه خدمت مقدس سربازی به پدافند آمده اند و به کیفیت این تیم افزوده شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه تیم ما خیلی دیر تشکیل شده بود و چند بازیکن هم یک هفته پیش از شروع لیگ به ما اضافه شدند، هماهنگی تیم برای ما کار دشواری است و برعکس ما تیم پدافند تهران چون تمرینات و مراحل آماده‌سازی خود را در تهران انجام می‌داد، توانست چند بازی خوب پیش از فصل در دستور کار خود قراردهد.

سرمربی تیم بسکتبال مس کرمان تصریح کرد: تیم حریف از ما آماده‌تر بودند اما ما سعی کردیم علی‌رغم نوسان زیادی که در طول بازی داشتیم در کوارتر پایانی با برنامه و با فکرتر حرکت کنیم تا در دفاع خوب ظاهر شویم. خوشبختانه در دفاع نسبت به پدافند شرایط بهتری داشتیم و همین زمینه‌ای شد تا در حمله هم شرایط بهتری پیدا کنیم و بتوانیم تیم خوب پدافند را ببریم.

اسلامی درباره اینکه چه نظری درباره معایب و مزایا لیگ برتر بسکتبال دارد، اینطور به سوال پاسخ داد: معایب را می‌توان به زود شروع شدن لیگ عنوان کرد زیرا خیلی از تیم‌ها برنامه‌ریزی‌شان بر این بود چه در بحث بودجه و چه جذب بازیکن و چه ... تفکرشان بر این بود لیگ با تاخیر مواجه و مانند فصول گذشته اواخر مهرماه شروع شود. به نظرم اکثر تیم‌ها به جز چهار یا پنج تیم سعی کردند نفرات مدنظر خودشان را خیلی زود جذب کنند و همچنین فرصت کم آماده‌سازی و عدم هماهنگی تیم‌ها فکر می‌کنم از دیگر معایبی بوده که تا به الان لیگ ما داشته و باعث شده بازی‌های خیلی دلچسبی شاهد نباشیم. اما خوب از مزایا به نظرم تاریخ ثابت در نظر گرفته برای شروع لیگ است البته در این میان باید به دلیل 2 پنجره انتخابی جام‌جهانی برای مدت طولانی لیگ با وقفه و تعطیلی مواجه شود که اتفاق خیلی مناسبی نیست.

وی در ادامه صحبت‌های خود افزود: بالاخره در این شرایط سخت اقتصادی خیلی باشگاه‌ها هزینه کرده‌اند وقفه 2 باره در طول یک فصل که باعث فرسایشی‌شدن لیگ می‌شود از معایبی است که ناگریز هستیم البته چاره‌ای جز این نیست که اولویت با تیم ملی است. اما برای مربیان که باید بازیکنان را در شرایط خوب نگه دارند و دوری طولانی مدت آن‌ها از شرایط مسابقه‌ای واقعأ دشواری‌های زیادی به همراه خواهد داشت.

سرمربی تیم بسکتبال مس کرمان درباره دیدار این تیم با مس رفسنجان در دربی کرمان اظهار داشت: در هر صورت 2 تیم از خانواده مس هستند. مس باشگاهی است که در سایر رشته‌های ورزشی از جمله فوتبال، والیبال، فوتسال و .... هم در لیگ تیمداری کرده است. واقعأ جزو باشگاه‌های بزرگ و خوشنام، به معنای واقعی باشگاه کاملی در تمام زمینه‌ها است. خوشبختانه در باشگاه ما چند رشته ورزشی مشغول به فعالیت هستند و علی‌رغم مشکلات بودجه‌ای که گریبانگیر این شرکت شد اما توانستند بسکتبال را خیلی خوب حفظ کند. تلاش می‌کنیم با بضاعت کمی که در اختیار داریک یک تیم قابل احترام در لیگ باشیم. بازی سختی است زیرا آن‌ها نسبت به ما پُر مهره‌تر هستند اما سعی ما بر این است در وهله اول بازی فنی خوبی و در مرحله بعدی برتری را برای خودمان داشته باشیم.

اسلامی درباره اینکه آیا برنامه‌ای برای خرید بازیکن خارجی در دستور کار خود دارند یا خیر، گفت: برنامه ما این است بتوانیم بازیکن خارجی بگیریم و در حال مکاتبه و رایزنی برای تحقق یافتن این مساله هستیم اما واقعأ شرایط سخت است. در ابتدای فصل تیم را به شکلی بستیم که 70 درصد از شاکله اصلی تیم را بازیکنان جوان و بومی استان کرمان تشکیل می‌دهند. فوق‌العاده تیم جوانی هستیم به علاوه اینکه چند بازیکن با تجربه در کنار ما حضور دارند. قطعأ بازی‌های ما با نوسان همراه خواهد بود اما سعی داریم با جذب بازیکن خارجی این نوسان را برطرف کنیم. یکسری بازیکنانی از کشورهای اروپایی مد نظر ما است اما تاکنون چیزی قطعی نشده است.

وی درباره شرایط تیم ایران نوین تصریح کرد: اتفاق خوبی است که اکثر بازیکنان ایران نوین درگیر باشگاه‌ها شدند و در تیم‌های مختلف لیگ پخش شده‌اند و اتفاقأ در تیم‌های خودشان هم جزو مهره‌های کلیدی هستند که باید آن را به فال نیک گرفت. با برنامه‌ریزی که داشتیم توانستیم میانگین سنی تیم را از 27 سال به 22 کاهش بدهیم و این اتفاق خوبی است البته چاره‌ای هم نیست به دلیل اینکه بتوانیم در 3 رده سنی بازیکنانی را در معیت تیم ایران نوین داشته باشیم. تصمیم داریم در مرحله بعدی اردوها بازیکنان زیر 17 سال به اردوهای ما اضافه شوند تا به این شکل و در اختیار داشتن بازیکنان زیر 17، 19 و 25 سال به صورت چرخه‌ای هر ساله بازیکنان خوبی برای پشتوانه تیم ملی بزرگسالان داشته باشیم.

سرمربی تیم مس کرمان در پایان اظهار داشت: تشکر می‌کنم از مدیریت باشگاه مس کرمان که تا الان از ما حمایت کرده‌اند علی‌رغم مشکلات مالی اما خیلی خوب از ما حمایت کرده‌اند تا در لیگ باشیم. برخلاف یکسری تیم‌ها که به دلیل نبود بودجه و منابع مالی تصمیم گرفتند از حضور در لیگ انصراف دهند اما باشگاه ما با وجود کاهش بودجه تصمیم به تیمداری در لیگ گرفت. تلاش می‌کنیم پاسخ این اعتماد عزیزان را با کسب نتایج خوب بدهیم و در کنار آن هم بازی‌های آبرومندی به نمایش بگذاریم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بسکتبال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟