مقتدی صدر: با گفتگوی علنی مشکلی نداریم


مقتدی صدر: با گفتگوی علنی مشکلی نداریم

رهبر جریان صدر عراق گفت: ما با گفتگویی که علنی و در راستای کنار نهادن تمام شرکت کنندگان قدیمی در روند سیاسی و انتخاباتی و محاکمه مفسدان تحت نظر دستگاه قضایی پاکدست باشد موافق هستیم.

به گزارش مهر به نقل از شبکه سومریه، مقتدی صدر رهبر جریان صدر به جلسه شورای امنیت درباره عراق واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، مقتدی صدر در پیامی توئیتری نوشت: علت اصلی رویدادهای عراق فسادی است که همگان در خصوص وجود آن اجماع دارند.

وی افزود: به این کاملاً صحیح و دقیق است و اولین گام برای اصلاحات تدریجی، عدم مشارکت چهره‌های قدیم و احزاب و شخصیت‌های آنها در دولت آینده طبق خواسته مرجعیت و مطالبات مردم است.

صدر گفت: ما با گفتگویی که علنی و در راستای کنار نهادن تمام شرکت کنندگان قدیمی در روند سیاسی و انتخاباتی و محاکمه مفسدان تحت نظر دستگاه قضائی پاکدست باشد موافق هستیم.

رهبر جریان صدر همچنین خویشتنداری و عدم توسل به خشونت و سلاح از سوی تمام طرف‌ها و تسریع در محاکمه کسانی که به این اقدامات دست می‌زنند بدون در نظر گرفتن وابستگی آنان را خواستار شد.

این در حالی است که مصطفی الکاظمی نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق در مصاحبه اختصاصی با نشریه فرانسوی «فیگارو» با اشاره به اقدامات جریان صدر در تحولات اخیر عراق گفت: اصلاً قصد کودتا یا چنین چیزی وجود نداشت. در نهایت هر دو طرف اشتباه محاسباتی کردند و درگیر خونریزی شدند. همه احزاب سیاسی عاقلانه و منطقی برخورد نکردند و دلیل آن هم تسلیم نشدن در برابر قانون است. اکنون همه طرف‌های سیاسی متوجه اشتباه خود شده‌اند و دانسته‌اند که درگیری اشتباه بزرگی بوده و دیگر این اشتباه را تکرار نمی‌کنند. تصمیم مقتدی صدر برای خروج از پارلمان اشتباه بود و به رقبای او اجازه داد تا خلاء را پر کنند و به بزرگترین فراکسیون پارلمان تبدیل شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها