بارش باران در شمال کشور/ ورود گرد و خاک از عراق به مرزهای غربی


بارش باران در شمال کشور/ ورود گرد و خاک از عراق به مرزهای غربی

مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از شکل‌گیری توده گردوخاک در کشور عراق و حرکت به سمت مرزهای غربی کشور همچنین بارش باران در شمال کشور خبر داد.

‌به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی دو روز آینده جوی آرام و پایدار در کشور مستقر خواهد بود.

توده گردوخاک در کشور عراق در حال شکل‌گیری و حرکت به مرزهای غربی کشور است که احتمال نفوذ آن به نوار غربی کشور طی ۲۴ ساعت آینده وجود دارد.

از بعدازظهر پنج‌شنبه (۱۴ مهرماه) با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر ابرناکی، بارش باران و وزش باد در شرق اردبیل، گیلان و غرب مازندران آغاز می‌شود.

جمعه (۱۵ مهرماه) علاوه بر مناطق یادشده در شمال آذربایجان شرقی، گلستان و ارتفاعات البرز نیز بارش رخ می‌دهد و وزش باد و کاهش دما در نوار شمالی کشور به‌ویژه در سواحل دریای خزر پیش‌بینی می‌شود همچنین دریای خزر مواج خواهد بود.

در اوایل صبح شنبه (۱۶ مهرماه) گستره بارش در سواحل شمالی خواهد بود و به‌تدریج با کاهش بارش در سواحل دریای خزر، در شمال آذربایجان غربی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

همچنین یکشنبه (۱۷ مهرماه) همراه با گذر موج تراز میانی جو از شمال غرب کشور در برخی نقاط آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می‌رود.

تا روز شنبه وزش باد شمالی همراه با کاهش نسبی دما در نوار شرقی کشور و مناطقی از شرق و مرکز پیش‌بینی می‌شود که در منطقه زابل وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا رخ می‌دهد.

آسمان تهران فردا (۱۴ مهرماه) صاف و گاهی وزش باد همچنین در صبح همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد و طی جمعه (۱۵ مهرماه) صاف گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا (۱۳ و ۱۴ مهرماه) اهواز با دمای ۴۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۳ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس