گوشی های آیفون اپل تا سال 2024 باید با درگاه USB-C تولید شوند


گوشی های آیفون اپل تا سال 2024 باید با درگاه USB-C تولید شوند

اتحادیه اروپا کل شرکت‌ها از جمله اپل را ملزم به استفاده از درگاه USB-C کرده است که این یعنی گوشی های آیفون نیز تا سال ۲۰۲۴ به آن مجهز می‌شوند.اتحادیه اروپا تمام آیفون‌ها و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی شامل تبلت‌ها را ملزم کرده که تا پایان سال ۲۰۲۴...

اتحادیه اروپا کل شرکت‌ها از جمله اپل را ملزم به استفاده از درگاه USB-C کرده است که این یعنی گوشی های آیفون نیز تا سال ۲۰۲۴ به آن مجهز می‌شوند.

اتحادیه اروپا تمام آیفون‌ها و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی شامل تبلت‌ها را ملزم کرده که تا پایان سال ۲۰۲۴ باید از درگاه شارژ USB-C استفاده کنند. طرح اتحادیه اروپا برای اعمال استاندارد شارژ مشترک در گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، دوربین‌ها و سایر دستگاه‌های هوشمند اکنون به قانون تبدیل شده و در چهارم اکتبر ۲۰۲۲ با ۶۰۲ رأی موافق به تصویب رسیده است.

الکس آگیوس سالیبا، سخنگوی اتحادیه اروپا می‌گوید، سرانجام شارژر مشترک برای بین تمامی دستگاه‌ها در قاره اروپا به واقعیت تبدیل می‌شود. او ادامه می‌دهد: «ما بیش از ۱۰ سال منتظر تصویب این قانون بودیم. حالا در نهایت از شر شارژرهای متنوع موجود در بازار راحت می‌شویم».

سالیبا می‌گوید:

این قانون آینده‌نگرانه، امکان توسعه نوآوری‌های شارژ در آینده را فراهم می‌کند و از مصرف‌کنندگان گرفته تا محیط زیست آسیب‌پذیر ما، به نفع همه است. ما نشان دادیم که اتحادیه اروپا ایده‌ها یا راهکارهای بسیاری برای بهبود زندگی میلیون‌ها شهروند اروپایی و پیروی کردن دیگر بخش‌های جهان از این راهکارها دارد.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تصویب این قانون ۲۴ ماه فرصت خواسته‌اند و این یعنی شاید هم زودتر از سال ۲۰۲۴ این قانون تصویب و اجرا شود. و البته پس از تصویب برای اجرای این قانون مهلت ۲۰ روزه وجود دارد. پس از تصویب این قانون، تمام دستگاه‌های زیر باید از این پورت شارژ استفاده کنند:

  • گوشی هوشمند
  • تبلت
  • دوربین دیجیتال
  • هدفون
  • کنسول بازی دستی
  • اسپیکر پرتابل
  • کتاب‌خوان الکترونیکی
  • کیبورد
  • میکروفون
  • سیستم حمل و نقل پرتابل
  • ایرباد
  • لپ تاپ

این قانون در مورد هر دستگاهی که از طریق کابل شارژ می‌شود و می‌تواند تواند حداکثر ۱۰۰ واتی را ارائه کند، صدق خواهد کرد. از زمان تصویب این قانون، تمام دستگاه‌های اعلام شده نیازمند درگاه شارژ USB-C هستند.

گوشی های آیفون اپل تا سال 2024 باید با درگاه USB-C تولید شوند

ماجراهای اپل و اتحادیه اروپا

اپل هنوز رسماً هیچ اظهار نظری در مورد این قانون تصویب شده نکرده است، اما طی این سال‌ها یکی از بزرگ‌ترین مخالفانش بوده است. در همین راستا اپل در سال ۲۰۲۰ گفت:

به اعتقاد ما مقرراتی که باعث یکپارچگی استفاده از یک نوع کانکتور در تمام گوشی‌های هوشمند می‌شود، به جای تشویق نوآوری آن را خفه می‌کند و به مصرف‌کنندگان اروپایی و کل اقتصاد لطمه می‌زند. امیدواریم کمیسیون اتحادیه اروپا همچنان به دنبال راه‌حلی باشد که ارائه فناوری‌های جدید و نوآوری‌های هیجان‌انگیز به مشتریان را محدود نکند.

اتحادیه اروپا می‌گوید هدف از تصویب این قانون، کاهش زباله‌های الکترونیکی است. اپل می‌گوید که چنین کاری باعث می‌شود تعداد بسیار زیادی لوازم جانبی مجهز به پورت لایتنینگ از جمله کابل‌های شارژ، فوراً به زباله‌های الکترونیکی تبدیل می‌شوند.

اتحادیه اروپا همچنین امیدوار است که پس از موضوع کابل شارژ سیمی، الزامات همکاری برای شارژ بی‌سیم را هم هماهنگ کند. در حال حاضر اکثر محصولات از فناوری شارژ بی‌سیم Qi پشتیبانی می‌کنند، اما اپل از یک فناوری شارژ بی‌سیم اختصاصی به نام MagSafe استفاده می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی