کارهای که زنان موفق صبح اول وقت انجام می دهند


کارهای که زنان موفق صبح اول وقت انجام می دهند

آیا عاد‌ت‌های صبحگاهی ما می‌توانند در موفقیت و رسیدن به اهداف مختلف زندگی شخصی و حرفه‌ای‌مان مؤثر باشند؟ اگر شما هم می‌خواهید فرد موفقی باشید اما آن‌قدر با صبح زود از خواب بیدار شدن مشکل دارید که حتی وقت کافی برای خوردن صبحانه هم ندارید، توصیه می‌کنم حتما با ما همراه باشید.

9 کار روزمره که یک زن کامل باید انجام دهد

به گزارش اقتصاد آنلاین، در این مقاله می‌خواهیم رمز موفقیت تعدادی از زنان موفق در حوزه‌های پزشکی، ورزش، کارآفرینی و … را از زبان خودشان برای‌تان بازگو کنیم.

کیتی ویلکاکس (Katie Willcox) مدیرعامل و نویسنده‌ی کتاب «Healthy Is the New Skinny» می‌گوید:

«من معمولا روزم را با فکر کردن به اهدافی که در طول هفته قرار است به آنها برسم شروع می‌کنم. اول هر هفته تقویمم را نگاه می‌کنم و مسیر معینی را برای رسیدن به اهداف موردنظرم مشخص و سازماندهی می‌کنم. همچنین در طول هفته، هر روز تقویمم را بازبینی می‌کنم. ممکن است چیزهایی به ذهنم برسند و لازم باشد آنها را به فهرست کارهایم اضافه یا از آن حذف کنم. به‌این‌ترتیب اگر نتوانم کاری را در موعد مقرر به انجام برسانم، می‌توانم کمی برنامه‌هایم را عوض کنم و در زمان دیگری مسئولیت موردنظر را انجام بدهم و به اهدافم برسم. بررسی مداوم تقویم روزانه و فهرست کارهایم، جزو اولین مواردی است که هر روز صبح انجام می‌دهم.»

۲. تحرک دارند

دکتر ملیسا اسکالا (Melissa Skala) یکی از پژوهشگران برنامه‌ی ابتکاری موسوم به «Stand Up To Cancer» که تلاش دارد ایده‌ و روش‌های خلاقانه‌ و جدیدی را در زمینه‌ی تحقیقات مرتبط با انواع سرطان ارائه بدهد، می‌گوید:

«من صبح‌ها بازدهی بسیار بالایی دارم و اغلب کارهای خلاقانه را قبل از وعده‌ی ناهار انجام می‌دهم. سعی می‌کنم جلسات روزانه‌ام را به بعدازظهرها موکول کنم تا صبح‌ها به‌اندازه‌ی کافی وقت، تمرکز و انرژی برای تفکر عمیق درباره‌ی موضوعات علمی، حل مسئله و نگارش مطالبم داشته باشم. همچنین در محل کارم از تردمیل استفاده می‌کنم که به حفظ انرژی و تمرکزم کمک زیادی می‌کند.»

۳. موسیقی گوش می‌کنند

ماری رلین (Mahri Relin) بنیانگذار وبسایت ورزشی «Body Conceptions» می‌گوید:

«چیزی که صبح‌ها بیشترین نشاط و شادی را برای من به‌همراه دارد، گوش دادن به موسیقی است. من معمولا فهرستی از آهنگ‌های مناسب را به مشتریانم می‌دهم، چون تمرینات آنها بسیار به موسیقی وابسته است. من جزو افرادی هستم که برای انجام فعالیت‌هایم از موسیقی الهام می‌گیرم و موسیقی حسی را در من ایجاد می‌کند که برای فعالیت‌ بیشتر و انجام تمرینات جدید مربوط به کارم، انگیزه‌ی بیشتری پیدا می‌کنم. فکر می‌کنم اگر موسیقی را وارد زندگی‌مان کنیم و لبخند بزنیم، اتفاقات مطلوب‌تری در انتظارمان خواهد بود.»

۴. نقل قول‌های الهام‌بخش می‌خوانند

پایال کداکیا (Payal Kadakia) یکی از زنان موفق و یکی از بنیانگذاران مجموعه‌ی ورزشی کلاس‌پس (ClassPass) می‌گوید:

«من سال گذشته ازدواج کردم و یکی از جذاب‌ترین و سودمند‌ترین کارهایی که پیش از شروع فعالیت‌های روزانه‌ی خود انجام می‌دهم، گفت‌وگو کردن با شوهرم است. فرقی نمی‌کند کنار هم باشیم یا نه، همیشه اول صبح نقل‌قول‌هایی الهام‌بخش از افراد موفق و نویسندگان محبوب‌مان را برای یکدیگر می‌فرستیم. این کار باعث می‌شود میزان خوش بینی ما افزایش پیدا کند و برای رسیدن به هدف‌، اراده‌ قوی و محکم‌تری داشته باشیم.»

۵. به تفکر و مدیتیشن می‌پردازند

کارهای که زنان موفق صبح اول وقت انجام می دهند

نیکول کاردوزا (Nicole Cardoza) یکی از موفق‌ترین مربیان یوگا و از مدیران اصلی «Yoga Foster»، یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های ورزشی یوگا در شهر نیویورک است. او درباره‌ی مدیتیشن می‌گوید:

«من هر روز صبح حداقل چند دقیقه مدیتیشن انجام می‌دهم. این کار به من کمک می‌کند در ادامه‌‌ی روز سریع‌تر و با تمرکز بیشتری درباره‌ی همه‌ی فعالیت‌هایم تصمیم بگیرم. تنها زمانی‌ که عجله ندارم، مضطرب نیستم و آرامش دارم، زمانی است که مشغول مدیتیشن هستم و خودِ این مدیتیشن باعث می‌شود در ادامه‌ی روز هم آرامش بیشتری داشته باشم. گاهی پیش از انجام یک کار به مدیتیشن می‌پردازم و گاهی نیز در رختخواب پیش از شروع فعالیت‌های روزانه تمرینات مدیتیشن را انجام می‌دهم. زمانش چندان مهم نیست من هر وقت که بتوانم، از مدیتیشن غافل نمی‌شوم.»

۶. بدون زنگ ساعت بیدار می‌شوند

رابین برزین (Robin Berzin) یکی دیگر از زنان موفق در حرفه‌ی پزشکی و مؤسس «Parsley Health» در نیویورک، درباره‌ی بیدار شدنش از خواب می‌گوید:

«باید کم‌کم به یک فرد سحرخیز تبدیل شوید. من صبح‌های زود تمرکز بیشتری دارم و می‌توانم کارهای خلاقانه‌تری انجام بدهم، بنویسم و برای جلسات روزانه، بهتر برنامه‌ریزی کنم. معمولا بین ساعت ۶:۳۰ تا ۷ صبح از خواب بیدار می‌شوم و برای آنکه خواب نمانم، شب‌ها بین ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۱ به رختخواب می‌روم. در واقع حدود ۷٫۵ ساعت می‌خوابم. سیستم عصبی انسان نیز دقیقا به همین مقدار زمان نیاز دارد تا خود را بازیابی کند. بیدار شدن بدون زنگ ساعت برای من ایده‌آل‌ترین حالت بیدار شدن است چون نشان می‌دهد بدنم چرخه‌ی طبیعی خواب خود را طی کرده است، اما به‌هرحال این‌گونه بیدار شدن برای همه‌ی افراد امکان‌پذیر نیست.»

۷. با وسایل ارتباطی و فناوری‌ها کاری ندارند

کری ساتوویتس (Kari Saitowitz) یکی دیگر از زنان موفق در زمینه‌ی تناسب اندام و صاحب یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های ورزشی و تناسب اندام می‌گوید:

«من دو پسر نوجوان دارم و علاقه‌مندم که صبح‌ها توجه‌ام را کاملا به آنها معطوف کنم. سعی می‌کنم قبل از اینکه آنها از خواب بیدار شوند، کارهای شخصی‌ام را انجام بدهم و سپس فقط به پسرانم برسم. تا وقتی که هردو را به مدرسه نفرستم اصلا سراغ لپ‌تاپ یا گوشی موبایلم نمی‌روم. برای‌شان صبحانه درست می‌کنم و خودم و همسرم کنار آنها می‌نشینیم تا صبحانه‌شان را بخورند. استفاده از موبایل، تبلت و لپ‌تاپ در تمام این مدت ممنوع است، چون زمان صبحانه تنها وقتی است که هر چهار نفرمان کنار هم هستیم و می‌توانیم از بودن با هم لذت ببریم.»

منبع: چطور

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موفقیت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان