روش پخت دسرهای رژیمی + امتحان کنید این دسرها شما را چاق نمی کند


روش پخت دسرهای رژیمی + امتحان کنید این دسرها شما را چاق نمی کند

سلامت رکنا : دسرها معمولا خوشمزه‌ترین بخش هر وعده‌غذایی هستند.

بسیاری از ما به خاطر حفظ تناسب اندام و پرهیز از دریافت کالری اضافه از خوردن دسر ها چشم‌پوشی می‌کنیم و خودمان را از لذت یک دسر عالی بعد وعده‌های غذایی محروم می‌کنیم.

به گزارش رکنا ، سعی کردیم با جست‌وجو و گردآوری انواع دسرهای رژیمی اما خوشمزه که در گوشه و کنار جهان به‌عنوان کم‌کالری‌ترین دسرها شهرت دارند بار دیگر لذت طعم دل‌انگیز دسرها را در وعده‌های غذایی با شما قسمت کنیم.

دسر پاپ کورن کاراملی

پاپ‌کورن یکی از مغذی‌ترین مواد غذایی ساخته شده به کمک ذرت است. برای تهیه دسری خوشمزه و کم‌کالری از این محصول می‌توانید نصف فنجان ذرت بوداده، پنج قاشق غذاخوری روغن بادام‌زمینی، یک‌پیمانه شکر قهوه‌ای، پنج قاشق غذاخوری کره حیوانی، یک سوم فنجان عسل، یک قاشق چای خوری جوش شیرین و یک دوم قاشق چای خوری نمک دریا را آماده کنید.

برای تهیه این دسر سه‌قاشق غذاخوری روغن را درون ظرفی ریخته و ذرت‌ها را حرارت دهید تا کمی طلایی رنگ شوند. سپس در ظرف دیگری شکر قهوه‌ای، مابقی روغن، کره و نمک را با حرارت بسیار کم دو، سه دقیقه حرارت دهید و سپس جوش‌شیرین را به آن اضافه کنید. بعد از این مرحله ذرت‌های بو داده را به مخلوط تهیه شده اضافه کرده و به خوبی ان را با مخلوط آغشته کنید. این دسر 250 کالری، یک‌گرم پروتئین، 41 گرم کربوهیدرات، 11 گرم چربی و یک گرم فیبر دارد. دسر پاپ کورن کاراملی یکی از مغذی‌ترین دسرها برای کودکان و نوجوانان در حال رشد است.

دسر پرتقال و ماست

یکی از کم‌کالری‌ترین و در عین حال مغذی‌ترین دسرها با طعم جادویی پرتقال دسر پرتقال و ماست است. برای تهیه این دسر که فقط170 کالری دارد لازم است شش قاشق غذاخوری ماست کم‌چرب را با یک دوم قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و در ظرفی بریزید که تصمیم دارید دسر را در آن سرو کنید. سپس یک پرتقال یا نارنگی بزرگ را به‌طور کامل پوست بکنید و به صورت کامل یا به صورت قطعه قطعه درون ظرف قرار دهید. برای تزئین و خوشبو شدن این دسر نیز می‌توانید از برگ‌های تازه یا خشک شده نعناع استفاده کنید. این دسر 170 کالری، 11 گرم پروتئین، 34 گرم کربوهیدرات و پنج گرم فیبر دارد و به‌طور کلی بدون چربی است.

دسر هلو و بستنی وانیلی

دسر هلو نیز یکی دیگر از دسرهای بدون چربی و حاوی فیبر است که برای سلامت بدن و حفظ تناسب اندام بسیار مناسب است. برای تهیه این دسر از میوه تازه هلو استفاده می‌کنیم که یک منبع عالی برای تهیه ویتاومین‌ها به‌ویژه ویتامین‌های A و C است. این دسر به لحاظ طعم و عطری که دارد معمولا مورد توجه بچه‌ها قرار می‌گیرد. برای تهیه دسر هلو به یک قاشق کره، دو قاشق غذاخوری عسل، یک فنجان سرخالی بستنی وانیلی، یک فنجان هلوی قطعه قطعه شده و نصف فنجان بیسکویت کاکائویی خرد شده نیاز داریم.

برای تهیه این دسر با کمک یک قاشق کره‌ای که در اختیار دارید، هلو‌ها را به مدت 10دقیقه حرارت دهید و سپس آن‌ها را درون ظرف بچینید. بستنی وانیلی را در کنار آن قرار داده و سپس به کمک عسل و بیسکویت خرد شده خمیری خوشمزه تهیه کنید و روی هل‌ها را با آن تزئین کنید. این دسر ارزش غذایی بسیار خوبی دارد دارای 212 کالری، دو گرم پروتئین، 36 گرم کربوهیدرات، دو گرم فیبر و هفت گرم چربی است.

انواع اسموتی‌ها متناسب با فصل

اسموتی‌ها نیز از جمله بهترین دسرهای کم‌کالری و خوش آب‌ورنگ در فصل پاییزند. این دسرها فاقد چربی و سرشار از کربوهیدرات و فیبرند. برای تهیه این دسرهای رنگارنگ لازم است یک سیب پوست کنده، یک کیوی پوست کنده، دو،سه قاشق غذاخوری شکر، یک قاشق غذاخوری آب‌لیموی تازه و یک فنجان پوره یخ را آماده کنید و همه آن‌ها را در دستگاه مخلوط‌کن با هم ترکیب کنید. برای سرو کردن این مخلوط کافی است آن را درون لیوانی باریک و بلند ریخته و برشی از کیوی را برای تزئین لیوان استفاده کنید. این دسر بدون چربی است و دو گرم پروتئین، 27 گرم کربوهیدرات، سه گرم فیبر و 110 کالری دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع دسر و بستنی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس