قاتل سرباز وظیفه هاشم سلامت در کرمانشاه اعدام نشد! + عکس


قاتل سرباز وظیفه هاشم سلامت در کرمانشاه اعدام نشد! + عکس

حوادث رکنا: در میان اخبار ناخوشایندی که این روز‌ها از هر طرف به گوش می‌رسد، شنیدن جان به سلامت بردن سرباز وظیفه از قصاص آن هم پس از چهار سال می‌تواند در نوع خود خبر خوشایندی باشد.

به گزارش رکنا، سال ۹۷ سرباز وظیفه «هاشم سلامت»، در حوزه استحفاظی سومار هم خدمتی خود که اهل شهر درود استان لرستان بود را به علت اختلافات و درگیری به قتل می‌رساند.

به همین دلیل در دادگاه هاشم به قصاص محکوم می‌شود و از اینجا به بعد برای مدت 4 سال پیگیری‌ها برای جلب رضایت از خانواده مقتول آغاز می‌شود؛ در سه نوبت متفاوت در زمان‌های مشخص حکم قصاص اعلام می‌شود اما تلاش‌ها همچنان برای رهایی او از حبس ادامه می‌یابد.

تا اینکه بالاخره در روز شهادت امام حسن عسکری (ع) و به حرمت اولین روز امامت ولی عصر مسلمین (عج)، هاشم ۲۳ ساله با رضایت اولیای دم و کمک خیرین با پیگیری‌های متوالی مددکار بند نظامیان، مسؤولین زندان مرکزی کرمانشاه و با همکاری و وساطت بزرگان و ریش‌سفیدان (حاج عباس عربی) مورد عفو و بخشش قرار گرفت و از قصاص رهایی یافت و از زندان مرکزی کرمانشاه آزاد شد.

موسوی دادستان نظامی استان کرمانشاه در حاشیه این مراسم عفو و بخشش، گفت: سال ۹۷ در پی یک اتفاقی که بین ۲ تن از سربازان در سومار اتفاق افتاد منتهی به قتل عمد سربازی اهل شهرستان درود شد.

وی ادامه داد: با تلاش دادستانی نظامی استان و صدور کیفر خواست و حضور در دادگاه موفق به اخذ حکم قصاص از دادگاه شدیم.

دادستان نظامی استان کرمانشاه گفت: پس از اعلام حکم قصاص، تلاش‌ها برای اخذ رضایت از اولیا آغاز شدکه خوشبختانه حاضر به گذشت شدند.

وی یادآور شد: طی یک‌سال گذشته در استان کرمانشاه، ۲ پرونده قتل در حوزه نظامی به صلح و سازش منتهی شده است.

فتاحی معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمانشاه نیز، ادامه داد: طی ۶ ماه اول امسال با اعلام گذشت امروز شاهد تحقق ۱۵ فقره گذشت در مورد قتل عمد بودیم.

وی افزود: ان‌شاءالله با تأسیس شعبه ویژه صلح و سازش در آینده نزدیک در زندان مرکزی استان کرمانشاه، شاهد تحقق صلح بیشتری و آزادسازی زندانیان بیشتری در استان خواهیم بود.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: سال گذشته به همت معاونت توسعه حل و اختلاف و دو شبعه ویژه قتل در استان کرمانشاه، ۲۱ فقره قتل عمد به سازش انجامید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قتل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران