بسیاری از نیروهای پلیس افتخاری، مسجدی هستند


بسیاری از نیروهای پلیس افتخاری، مسجدی هستند

سرهنگ گروسی با اشاره به اجرای طرح پلیس افتخاری با همکاری موثر مسجدی‌ها، گفت: اکثریت نیروهای انتظامی از اهالی فعال مساجد هستند و زمانی در لباس نیروی انتظامی و زمانی به عنوان بسیجی خدمت می‌کنند.

سرهنگ «محمد گروسی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه نیروی انتظامی ملزم به همکاری با مساجد در افزایش امنیت و انضباط شهری شده است، اظهار کرد: روسای کلانتری ها بر همین اساس در تعامل مستقیم و مستمر با ائمه جماعات مساجد هستند و به صورت دوره ای در مساجد برای پاسخگویی به مردم حضور می یابند.

فرمانده تیپ ویژه عملیات پلیس تهران بزرگ افزود: بسیاری از فرماندهان نیروی انتظامی نیز در مناسبت های مختلف در مساجد حضور می یابند تا ضمن شنیدن صحبت های مردم، توصیه های لازم انتظامی را بیان کنند.

وی درباره نقش مساجد در کاهش آسیب های اجتماعی و بزهکاری در جامعه، گفت: نقش مساجد در کاهش آسیب های اجتماعی و بزهکاری به دلیل ترویج سبک زندگی دینی بسیار موثر است به همین دلیل در مناسبت های مذهبی همچون محرم و ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) و ماه رمضان که مردم حضور بیشتری در مساجد دارند، میزان جرم و بزهکاری بسیار کمتر می شود.

گروسی در ادامه با بیان اینکه نیروی انتظامی به منظور تعامل بیشتر با مردم چند سال است طرح پلیس افتخاری را دنبال می کند، گفت: جالب است بدانید بسیاری از افرادی که به عنوان پلیس افتخاری به مردم خدمت می کنند از نمازگزاران مساجد هستند. این پلیس های افتخاری به ما در برقراری نظم و کشفیات بسیار کمک می کنند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای بسیج مساجد نیز به نیروی انتظامی در برقراری امنیت در سطح محلات و مقابله با بی نظمی و اغتشاشات کمک می کنند. این نکته هم باید بیان شود که اکثریت نیروهای انتظامی از اهالی فعال مسجدی هستند که زمانی در لباس نیروی انتظامی و زمانی به عنوان بسیجی فعال به مردم خدمت می کنند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی