فشار آمریکا بر اوپک پلاس برای عدم کاهش تولید نفت


فشار آمریکا بر اوپک پلاس برای عدم کاهش تولید نفت

آمریکا برای جلوگیری از افزایش داخلی قیمت بنزین، کشورهای اوپک پلاس را برای عدم تصویب کاهش تولید نفت، تحت فشار گذاشته است.

فشار آمریکا بر اوپک پلاس برای عدم کاهش تولید نفت

به گزارش ایران اکونومیست، یک منبع آگاه به رویترز گفت: استدلال واشنگتن به کشورهای اوپک پلاس این است که عوامل بنیادین اقتصادی، از کاهش تولید حمایت نمی کنند.

منابع آگاه هفته جاری به رویترز اعلام کردند اوپک پلاس که در آن عربستان سعودی و روسیه حضور دارند، سرگرم مذاکره برای کاهش تولید جمعی به میزان بیش از یک میلیون بشکه در روز است. این کاهش تولید می تواند به بهبود قیمتهای نفت کمک کند.

با این حال، کاخ سفید در این باره اظهارنظر نکرد. آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: ما تا زمان اقدام اوپک، درباره اوپک اظهارنظر نمی کنیم. البته ما همواره با همه تولیدکنندگان و مصرف کنندگان از جمله شرکای اوپک پلاس گفت و گو می کنیم. این مسئله، چندین دهه است که در دولتهای گذشته و دولت فعلی هم وجود دارد. ما روشن کرده ایم که عرضه انرژی، باید تقاضا را به منظور حمایت از رشد اقتصادی و قیمتهای پایین‌تر برای مصرف کنندگان در سراسر جهان، تامین کند و به مذاکره با همپیمانان خود در این باره، ادامه می دهیم.

دولت بایدن، کل سال با قیمت بالای بنزین دست و پنجه نرم می کرد و کاهش تدریجی قیمتها برای دولت او، یک دستاورد مهم بوده است. افزایش مجدد قیمتها، در انتخابات میان دوره ای هشتم نوامبر کنگره، به ضرر دموکراتها خواهد بود.

کاهش تولید از سوی اوپک پلاس، عرضه در بازار را که به گفته مدیران و تحلیلگران انرژی، هم اکنون هم به دلیل عدم سرمایه گذاری و مشکلات عرضه، محدود است، دچار محدودیت بیشتری می کند.

مدیران انرژی به رویترز گفتند: کاهش چشمگیر تولید توسط اوپک پلاس، با وجود این که احتمالا رشد قیمتها را به دنبال خواهد داشت، باعث افزایش جدید تولید نفت و گاز آمریکا نخواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، تولید صنعت شیل آمریکا که پس از ریزش قیمتهای نفت در سال ۲۰۱۶، به سرعت بهبود یافت، اکنون محدودتر شده است. تجهیزات و کارکنان محدود، عدم وجود سرمایه و فشار سرمایه گذاران برای سوددهی بالاتر، تولید این صنعت را محدود نگه داشته است. تصمیم هفته جاری اوپک پلاس، محدودیتهای مذکور را تغییر نخواهد داد. حتی تولیدکنندگان خصوصی که تحت فشار سرمایه گذاران نیستند، با مشکلات زنجیره تامین و عدم وجود سرمایه، مواجه هستند که توانایی آنها برای واکنش نشان دادن را محدود کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در