پیشنهاد عجیب خبرگزاری فارس برای جایگزینی واتساپ و اینستاگرام


پیشنهاد عجیب خبرگزاری فارس برای جایگزینی واتساپ و اینستاگرام

خبرگزاری فارس اینستاگرام و واتس آپ از ابتدای ناآرامی‌های اخیر در ایران فلیتر شده اند. این درحالی است که در روزهای اخیر و در اوج شدیدترین فیلترینگ تاریخ فیلترینگ اینترنت در ایران همچنان ، در بازار داغ فیلترشکن ها موج استفاده از اپلیکیشن های خارجی توسعه داشته و در مقابل بازار داغی برای فیلترشکن فروشها به راه افتاده و البته سرویس های داخلی چون ایتا محدودیت عضوگیری در نظر گرفته اند!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، خبرگزاری فارس، روبیکا و ایتا را به عنوان جایگزینی مناسب برای واتس‌آپ و اینستاگرام در شرایط فعلی پیشنهاد کرده‌ است.

یکی از موارد ضروری در موفقیت شبکه های اجتماعی، اقبال مردمی به آن است و بهترین شبکه اجتماعی با برترین امکانات، تا زمانی که نتواند میزبان ارتباطات واقعی کاربران باشد شانس موفقیت و همه گیری ندارد.

از سوی دیگر، اقبال کاربران به یک شبکه اجتماعی باعث معرفی آن از سوی کاربران به جمعیت زیادی از کاربرها می شود و به یکباره جهشی در پیشرفت آن ایجاد خواهد شد.

اینستاگرام و واتس آپ از ابتدای ناآرامی‌های اخیر در ایران فلیتر شده اند.

وزارت ارتباطات در هفته های گذشته از بسترسازی برای توسعه پلتفرم های ایرانی پیام رسان خبر داده است اما تجربه های گذشته نشان داده به رغم همه هزینه های انجام گرفته همچنان تمایل به پیام رسان های بین المللی به دلیل سطح وسیع قابلیت های شان بیشتر بوده و همین آمار جدید در روزهای اخیر نشان می دهد تلگرام دوباره در اوج فیلترینگ از مرز 45 میلیون مخاطب ایرانی گذشته است.

به نظر می رسد چنانچه هدف توسعه پلتفرم های ایرانی باشد ، به جای تلاش برای ایجاد انحصار ، مدیران وزارت ارتباطات و شرکت های دانش بنیان این حوزه باید به سوی به روز کردن قابلیت هایی باشند که مخاطب را به خود جلب کند. توسعه ای که البته به دلیل هزینه بر بودن ایجاد تکنولوژی ، شاید در حال حاضر امکان دست یابی به آن دشوار باشد اما برای رسیدن به چنین روزی باید تمام ملاحظات لازم در دستور کار باشد در غیر این صورت اقبالی ایجاد نمی شود و تنها باری دیگر هزینه های بسیاری هدر خواهد رفت!

بیشتر بخوانید :

۲۱۲۲۰

کد خبر 1680489

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است