42 مورد میراث ناملموس استان زنجان در فهرست ملی ثبت شده است


42 مورد میراث ناملموس استان زنجان در فهرست ملی ثبت شده است

زنجان-مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: ۴۲ مورد میراث ناملموس استان زنجان در فهرست ملی ثبت شده و آش ترش و جغور زنجان از جمله این موارد ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید صفوی شامگاه سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران، از ثبت ۴۲ مورد میراث ناملموس در استان زنجان در فهرست ملی خبر داد و گفت: آش ترش و جغور زنجان از جمله این موارد ثبت شده است.

وی با بیان اینکه امسال اعتبار چندانی برای برگزاری جشنواره آش در نظر گرفته نشده بود، ابراز داشت: به واسطه وجود مطالبه مردمی در این دوره رتبه‌های برتر دوره‌های گذشته در جشنواره حضور دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: امیدواریم این دوره مقدمه پرباری برای سال‌های آینده باشد تا این جشنواره را چنانچه شایسته زنجان است برگزار کنیم.

صفوی از برپایی ۱۳۰ غرفه در شانزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و ۳۰ غرفه در پانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی خبرداد و تاکید کرد: در نمایشگاه ملی صنایع دستی ۱۵۳ هنرمند از ۳۱ استان کشور و در جشنواره آش ایرانی نیز رتبه‌های برتر دوره‌های گذشته از ۱۳ استان در زنجان حضور خواهند داشت.

وی افزود: در این دوره هم در حوزه صنایع دستی و هم در بخش آش، برای شهرستان‌های استان زنجان غرفه‌هایی برای ارائه محصولات اختصاص می‌یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان ابراز کرد: یکی از مشکلات ما این است که مردم زنجان را نمی‌شناسند و اگر زنجان را نشناسیم نمی‌توانیم آن را به دیگران بشناسانیم.

صفوی ادامه داد: برگزاری رویدادهایی مثل نمایشگاه صنایع دستی و جشنواره آش ایرانی در راستای تحقق این مهم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر