آب شرب همدان در مرحله آزمایش


آب شرب همدان در مرحله آزمایش

همدان-استاندار همدان گفت: آب شرب انتقالی همدان در حال تست و گذراندن چندین مرحله آزمایشی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی فرزاد در سیزدهمین جلسه شورای معادن استان اظهار کرد: تعهدات زیست محیطی برای فرآوری معدنی سیلیس، از بهره‌برداران اخذ می‌شود.

وی با بیان اینکه آب شُرب انتقالی مردم همدان در حال تست و گذراندن چندین مرحله آزمایشی است، ادامه داد: نصب دستگاه کنترل آنلاین ارزیابی کیفیت آب شُرب در همدان

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه باید یک پژوهش کاملاً دقیق و تخصصی درباره ایجاد شهرک صنعتی برای فرآوری مواد معدنی انجام دهیم، افزود: در ساخت شهرک‌های صنعتی، باید مسائل زیست محیطی را لحاظ کرد، تا بافت انسانی، گیاهی و جانوری کمترین آسیب را ببیند.

وی افزود: معادن سیلیس به اندازه کافی در استان وجود دارد اما تعهدات زیست محیطی برای فرآوری معدنی سیلیس باید اخذ شود.

استاندار همدان افزود: باید حقوق دولتی از معادن دریافت شود. حقوق عامه از جمله یک درصد سهم معادن باید دریافت و برای آبادانی مناطقی که معادن در آنها ایجاد شده، هزینه شود.

وی ادامه داد: مسئولیت اجتماعی اقتضا می‌کند که خسارت وارده معادن به محیط زیست از طریق واریز مبالغ تعیین شده به حساب خزانه امین استان تأمین شود.

قاسمی فرزاد اضافه کرد: با توجه به کمبود آب شرب در همدان، استفاده نکردن از آب‌های طبیعی و سطحی برای مصارف معادن و همچنین استفاده از پساب‌ها برای معادن بسیار ضروری و مورد تاکید است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان