باور نمی‌کردم که طرفداران سپاهان به من فحش می‌دهند؛/ بغض این پرسپولیسی در نقش جهان شکست!


باور نمی‌کردم که طرفداران سپاهان به من فحش می‌دهند؛/ بغض این پرسپولیسی در نقش جهان شکست!

وقتی وارد ورزشگاه شدم باور نمی‌کردم آنهایی که تا چند ماه پیش تشویقم می‌کردند، حالا به خانواده‌ام فحاشی می‌کنند؛ این آخرین چیزی است از آنها انتظار داشتم.

به گزارش "ورزش سه"، مهدی شریفی بیشترین تعداد حضور در بازی پرسپولیس - سپاهان را در بین بازیکنان مشترک این دو تیم دارد و ناگفته‌های جالبی از این بازی دارد که حالا در آستانه بازی این هفته سرخپوشان تهرانی با طلایی پوشان اصفهان، در موردشان صحبت می‌کند.

شریفی که این روزها در تیم دریا کاسپین بابل، حضور در لیگ یک را تجربه می‌کند، در این گفتگو همچنین به ارزیابی عملکرد دو تیم پرسپولیس و سپاهان در فصل جاری پرداخته و این بازی را مسابقه مهمتر و جذابتر از شهرآورد پایتخت دانسته است.

این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

* این بازی را چطور می‌بینی؟
من همیشه گفتم قشنگترین بازی لیگ بین پرسپولیس و سپاهان است. من هم در سپاهان بودم و جلوی پرسپولیس بازی کردم و هم برعکس، میتوانم بگویم هم از نظر حساسیت و هم کیفیت، بهترین بازی ایران است. پرسپولیس در نقل و انتقالات خیلی خوب عمل کرد. بازی قبلی پرسپولیس خیلی مهم بود و باخت در آن حتما روحیه بازیکنان را کاهش داد اما فکر نکنم تاثیری در این بازی داشته باشد. از آن طرف آقای مورایس هم تیم خوبی بسته اما به نظرم هنوز نتوانسته تفکراتش را در تیم جا بیاندازد.

* نظرت درباره خط حمله پرسپولیس با حضور لوکادیا چیست؟
او بازیکن با لول و فوق‌العاده‌ای است. من قبلا بازی‌اش را دیدم و وقتی به پرسپولیس آمد، می‌دانستم چه کیفیت خوبی دارد. او روز به روز بهتر خواهد شد و مطمئن باشید اگر از نظر بدنی به شرایطی که در اروپا داشت، برسد، حتما پرسپولیس بهترین خط حمله لیگ را به دست خواهد آورد.

* در مورد خط حمله سپاهان با حضور مغانلو چه فکری می‌کنی؟
شاید شما زیاد ندانید اما فشار بازی کردن در سپاهان هم مثل پرسپولیس و استقلال است. خیلی سخت است و شما باید همیشه بهترین باشید. اگر دو سه بازی گل نزنید شرایط سخت می‌شود. شهریار به نظر من در حط حمله تنهاست و باید در خط جلو فشار را تنهایی به دوش بکشد. اما نکته مثبت این است که در خط هافبک سپاهان بازیکنان خوبی دارد که می‌توانند موقعیت زیادی بسازند و شهریار فرصتهای زیادی برای گلزنی خواهد داشت.

* تو حضور پررنگی در بازیهای پرسپولیس و سپاهان داشتی. در مورد بازی 2-1 که در اولین بازی برانکو برنده شدید دوست داشتم حرف بزنی.
آن بازی خدا بیامرز هادی نوروزی یک گل به ما زد و ما که در کورس قهرمانی بودیم، نیمه اول را بازنده رفتیم رختکن. در رختکن آقای فرکی گفت بیشتر فشار بگذارید، حتما گل خواهیم زد و همینطور هم شد. من یک گل زدم که آفساید شد و بعد دو گل زدیم و برنده شدیم.

* شایعه شده بود آن فصل (لیگ چهاردهم) داوران کمی هوایتان را داشتند.
نه اصلا قبول ندارم. آن بازی که یک گل آفساید ما را هم نگرفتند.

* منظورم پنالتی ای است که وریا غفوری روی طارمی کرد.
آره آن صحنه را یادم است و الان جلوی چشمم آمد اما واقعا اینطوری نبود که کسی هوای ما را داشته باشد. ما خیلی تیم بودیم آن فصل و شش بازی آخر آمدیم که ببریم و دیدید که شایسته قهرمانی هم بودیم.

* تو هم قبل برانکو با پرسپولیس بازی کردی، هم بعد. آیا در مورد پرسپولیس تغییری در نگاه خودت ایجاد شد؟
اصلا پرسپولیس بعد برانکو با پرسپولیس قبل برانکو یا اولین بازی او قابل مقایسه نبود. ما نگاهمان کاملا به پرسپولیس عوض شده بود و همه تیمها اینطور بودند که انگار یک ترسی وجود داشت و همه می‌گفتند که پرسپولیس اگر 90 دقیقه هم عقب باشد، بازی را خواهد برد. پرسپولیس با برانکو واقعا شخصیت خیلی خوبی پیدا کرد و فکر کنم او بیشترین خدمت را به پرسپولیس و لیگ ایران کرد.

باور نمی‌کردم که طرفداران سپاهان به من فحش می‌دهند؛/ بغض این پرسپولیسی در نقش جهان شکست!

* اتفاقا می‌خواستم به همین جا برسم. بازی قبل از آن که تیم حمید درخشان بود و تو گل زدی...
در آن بازی هم خیلی آماده بودم و همین حرفی که زدم. اگر در دوران برانکو فکر می‎کردیم که پرسپولیس قرار است گل برد را بزند، قبل از آن این اعتماد به نفس برای خودمان وجود داشت و در آن بازی هم انقدر حمله کردیم که دقایق آخر من گل زدم و برنده شدیم.

* برسیم به آن بازی 4-2 لیگ پانزدهم که خودت هم در زمین بودی.
یادش بخیر من آن بازی خیلی سرحال بودم و دقیقه یک توپ را به تیرک زدم و همان صحنه وحید حیدریه مصدوم شد و رباط پاره کرد. واقعیت من خیلی حالم گرفته شد چون بالاخره بازی روبروی من بود و برایم ناراحت کننده بود که این اتفاق برایش رخ داد.

* اما خیلی خوب بازی کردی و تیمتان هم برنده شد.
ما آن موقع قشنگ پرسپولیس را آنالیز کرده بودیم و می‌دانستیم رامین از سمت راست نفوذ خواهد کرد و پشتش خالی می‌شود و باید از پشت سرش استفاده کنیم و اگر یادتان باشد، همان اتفاق هم افتاد و احسان حاج صفی خیلی خوب استفاده کرد و توانست یک گل خوب بزند.

* بعد که به پرسپولیس آمدی هم یک نیمه نهایی جام حذفی جنجالی وجود داشت.
راستش من عادت نداشتم در اصفهان فحش بخورم و همیشه تشویق می‌شدم اما آن بازی انقدر فحش دادند که من با گریه رفتم داخل زمین. گریه که نه، با بغض رفتم و بغضم شکست. خیلی بد بود که به خانواده‌ام فحش دادند و اصلا انتظارش را نداشتم چون من در سپاهان خیلی زحمت کشیدم و فکر کنم موثر هم بازی کردم. اما آن بازی هم خیلی خاطره خوبی شد و توانستیم ببریم و برویم فینال جام حذفی.

* در کل این بازی برای تو چه حسی دارد؟
چیزی که من از فوتبال فهمیدم، بازی پرسپولیس و سپاهان در هر سمتی باشی، به تو می‌چسبد. دربی را خودت میایی به آن آب و تاب می‌دهی اما بازی پرسپولیس و سپاهان همیشه جذاب است و همیشه حاشیه دارد. مثلا شما 10 بازی آخر را نگاه کند، واقعا یک بازی بی داستان می‌بینی؟ حتی آن بازی که سپاهان نیامد داخل زمین هم یک ماه تیتریک فوتبال ایران بود.

باور نمی‌کردم که طرفداران سپاهان به من فحش می‌دهند؛/ بغض این پرسپولیسی در نقش جهان شکست!

* فکر می‌کنی کدام تیم برنده شود؟
نمیدانم. واقعا نمی‌توانم حدس بزنم. جفتشان می‌توانند بازی را ببیند. ببین این روزها هرکسی تمرکز بیشتری داشته باشد، برنده بازی است. به نظر من تمرکز خیلی از آمادگی بدنی هم مهم‌تر است. بازیکنان پرسپولیس خیلی این هفته موقعیت خراب کردند و بستگی به تمرکزشان دارد و این که چقدر اتفاقات را پشت سر گذاشته باشند.

* بازیکنان مشترک زیادی هم هستند. احتمالا تو حس آنها را خوب میفهمی.
من خودم را برایت مثال بزنم. من بنا به دلایلی از سپاهان جدا شدم و هواداران این دلایل نمی‌دانستند. وقتی از سپاهان می‌روی، باید بروی پرسپولیس تا ارضا شوی. از پرسپولیس هم رفتنی باید بروی سپاهان. به نظرم این بازیکنان مشترک لول خوبی دارند و صددرصد آنها بهترین بازی خود را خواهند کرد و می‌خواهند به مربی ای که آنها را نخواسته ثابت کنند که من بازیکن خوبی هستم و توانایی زیادی دارم.

* به نظرت این بازی چه تاثیری در لیگ داشته باشد؟
فکر نکنم قهرمان را تعیین کند. اما افکت خودش را در لیگ خواهد داشت. تیمی که می‌برد از فشار خارج می‌شود و این انرژی ناخودآگاه در بدنش خواهد ماند. چون می‌داند یک غول را برده است. بنابراین تیم برنده حتما در ادامه لیگ هم شرایط بهتری خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)