3033 موسسه قرآنی در کشور فعالیت می کنند


3033 موسسه قرآنی در کشور فعالیت می کنند

ارومیه - مدیرعامل اتحادیه و مؤسسات قرآن و عترت کشور گفت: هم اکنون سه هزار و ۳۳ مؤسسه، هشت هزار و ۷۲ خانه قرآن، هزار و ۱۱۱ شعبه فعال قرآنی در کشور فعال هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد انجم شعاع امروز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی و مدیران موسسات قرآنی آذربایجان غربی اظهار کرد: اتحادیه های قرآنی تبلیغات اسلامی و ارشاد اسلامی جداگانه بودند و از دوسال قبل تصمیم به ادغام آن‌ها گرفته شد و تصمیم درستی نیز است.

وی به وجود بیش از ۳ هزار موسسه قرآنی در کشور اشاره کرد و افزود: در کشور ۱۷ مرکز شبانه روزی حفظ قرآن، ۵۰۰ مهدکودک و ۳۱۸ مدرسه قرآنی فعال هم داریم که علاقمندان به قرآن را آموزش می‌دهند.

انجمع شعاع اضافه کرد: اتحادیه های قرآنی بیش از ۲۷ هزار معلم بالفعل دارند و در راستای طرح اتقان برای آموزش معلمان دوره ابتدایی در کشور، استان‌های بوشهر، ایلام، خراسان شمالی، قم و شهرستان‌های استان تهران به عنوان پایلوت انتخاب شدند و و متاسفانه در آموزش و پرورش دانش آموزان آن‌گونه که باید قرآن را نمی توانند یاد بگیرند و دلیلش هم فقدان مربیان تخصصی قرآنی است.

مدیرعامل اتحادیه و مؤسسات قرآن و عترت کشورگفت: در طرح ملی حفظ موسسات قرآنی با همکاری ادارات و نهادها و نیروهای مسلح به دنبال تربیت قرآنی نوجوانان و جوانان هستیم و اقبال عمومی نیز بر این طرح وجود دارد.

وی تصریح کرد: یکی از دغدغه های اتحادیه موسسات قرآنی ایجاد اشتغال برای مردم در درآمد پایدار برای موسسات قرآنی است که در این راستا برخی اقدامات در استان های هرمزگان، آذربایجان شرقی و برخی استان های دیگر صورت گرفته است و بقیه در حال رایزنی است.

مدیرعامل اتحادیه و مؤسسات قرآن و عترت کشور گفت: دل بستن به مرکز و تهران جهت حل مشکلات قرآنی کار اشتباهی است؛ مدیران شهرستانی جهت قدم برداشتن در معارف قرآنی هم مستعدتر هستند و هم دستشان برای این مسئله باز است.

وی با اشاره به این این‌که یکی از مسائل موسسات ما موقوفات قرآنی است، گفت: در تمام کشورهای اسلامی بیشترین موقوفات‌ در مورد قرآن و زکات است اما در ایران کمترین موارد وقف در این زمینه وجود دارد.

انجم شعاع عنوان داشت: تلاش ما این است که موسسات قرآنی آذربایجان‌غربی مثل سال‌های گذشته پرچمدار قرآنی کشور باشند و لازمه این امر همراهی و همکاری مدیران فرهنگی استان است.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام منصور امامی با اشاره به فضائل پیامبر مکرم اسلام، گفت: نظامی گنجوی شعری در وصف پیامبر اکرم سروده و در آن اُمّی را مقصود معنی می‌کند، یعنی پیامبر مقصود و هدف خدای متعال بوده است.

وی اضافه کرد: از روز اول مدیریت در تبلیغات اسلامی چهار مسئله مسجد، قرآن، هیئت و روحانیت دغدغه بنده بود و لذا با وجود تمام مشکلات و کمبود منابع مالی، تمام توان خود را در این زمینه به کار گرفتیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی افزود: تمامی تفاهمنامه های فصل پنج اداره‌ کل تبلیغات اسلامی با موسسات قرآنی بوده است و این مسئله در جهت احیای موسسات قرآنی و تقویت فعالین این عرصه بود.

وی گفت: مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی از بین فعالین و شاخصین حوزه قرآنی انتخاب شد و مهم‌ترین مطالبه ما از وی برگزاری محافل ماهانه و هفتگی قرآنی در سطح استان و شهر با تکیه بر فضای بومی است.

حجت الاسلام امامی بیان کرد: معمولا مدیران ارشد در مقام سخن حرف‌های زیادی برای گفتند دارند اما در مقام عمل کوتاهی های زیادی را مشاهده می کنیم و نگاه تخصصی متاسفانه به فرهنگ در بین برخی مدیران وجود ندارد و به نظرات کارشناسان این عرصه اهمیتی قائل نمی شوند.

وی تصریح کرد: کار فرهنگی سرمایه‌گذاری است و اگر در این زمینه کوتاهی کنیم، باید در کف میدان با دشمن مبارزه کنیم و مباحث فرهنگی نیاز به طرح های بلند مدت دارد. ما تعهد داریم حتی اگر دستمان هم خالی باشد، برای قرآن و دین الهی تلاش مضاعف کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در پایان گفت: فرهنگسرای قران و عترت شهرداری باید رد اختیار فعالین و موسسات قرآنی باشد و ما این مسئله را از طریق مدیران متعدد پیگیری کردیم منتها تاکنون به جایی نرسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس