مراسم شهادت امام حسن عسکری(ع) در بوشهر برگزار شد


مراسم شهادت امام حسن عسکری(ع) در بوشهر برگزار شد

بوشهر- مراسم شهادت حضرت امام حسن عسکری علیه‌السلام در بوشهر با سخنرانی امام جمعه موقت این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه موقت بوشهر ظهر چهارشنبه در مراسم شهادت حضرت امام حسن عسکری علیه‌السلام در بوشهر اظهار داشت: امام حسن عسکری دارای فضائل و ویژگی‌های اخلاقی و شخصیت خاصی بودند.

حجت‌الاسلام حسین دشتی اضافه کرد: امام حسن عسکری علیه‌السلام پس از شش سال امامت در سال ۲۶۰ هجری قمری در سن ۲۸ سالگی به دستور معتمد عباسی با سم به شهادت رسیدند.

وی تلاش‌های آن حضرت را در زمینه شکوه علمی برای احیای دین مبین اسلام و مکتب تشیع را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در آن دوران تهاجم فرهنگی بسیاری به اسلام ایجاد شد و امام حسن عسکری علیه‌السلام با درایت اقدامات مهمی انجام دادند.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به اینکه جهاد مؤمنان در مقابله با دشمنان درون و بیرون است خاطر نشان کرد: جهاد درون مبارزه با نفس و بسیار سخت و جهاد بیرون نیز مبارزه با دشمن است.

وی با بیان اینکه جنگ نرم به‌عنوان جهاد اکبر مسلمانان به‌شمار می‌رود خاطر نشان کرد: هدف از جنگ نرم نشانه‌گیری اندیشه و فرهنگ فکری یک ملت است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان بوشهر به مبارزه ملت ایران در مقابله با دشمنان و به امتیازات جهاد اکبر پرداخت و گفت: کسی که در میدان فکری و اعتقادی جهاد و قیام کند مهمتر از کسی است که با دشمنان جنگ نظامی داشته باشد.

دشتی تأکید کرد: در میدان جنگ فکری کار سخت‌تر و در این تهاجم دشنام، آبرو حیثیت و اعتبار انسان در خطر است.

امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه در جنگ نظامی تلاش برای حفظ بدن مردم است گفت: اما در تهاجم فرهنگی و جنگ نرم، اعتقادات مورد هدف قرار می‌گیرد و باید اندیشه و تفکر فرهنگی جامعه حفظ شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی دشمنان برای استحاله فرهنگی نظام جمهوری اسلامی تصریح کرد: ما در شرایطی قرار گرفته‌ایم که باید از استحاله فرهنگی جامعه ترسید که اگر محقق شود دیگر نیاز به دشمن خارجی و جنگ هم نیست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان بوشهر با بیان اینکه اگر تفکرات و فرهنگ غربی در جامعه حاکم شود اهداف دشمن محقق می‌شود خاطرنشان کرد: اگر حاکمیت تفکرات غرب جریان پیدا کند دیگر نیاز نیست از بیرون کسی با ما وارد جنگ شود.

دشتی استحاله فرهنگی دشمن را عاملی برای ضربه زدن به بنیان خانواده و جامعه دانست و بیان کرد: یقین داشته باشید فضیلت جهاد در عرصه فکری و اعتقادی خیلی بیشتر از جهاد در عرصه‌های دیگر است.

در این آئین در سوگ شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام عزاداری شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول