طلای سبز لرستان به بازار رسید/برداشت 2500تن گردو از باغات «کهمان»


طلای سبز لرستان به بازار رسید/برداشت 2500تن گردو از باغات «کهمان»

الشتر - برداشت گردو از باغات لرستان آغاز شده و تولید دو هزار و ۵۰۰ تن گردو در باغات منطقه «کهمان»، قطب تولید طلای سبز این استان را نشاطی دیگر بخشیده است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: طبیعت سرسبز و زمین‌های حاصلخیز شهرستان سلسله به عنوان قطب تولید گردوی لرستان فرصتی را فراهم کرده که با کاشت انواع محصولات کشاورزی در فصول مختلف سال نقشی مهم در رونق کشاورزی استان، اقتصاد منطقه و اشتغالزایی داشته باشد.

شهرستان سلسله با تولید انواع محصولات کشاورزی یکی از مناطق سرسبز استان لرستان به شمار می‌رود که در تولید محصولاتی چون گردو، چقندر قند و کلزا رتبه نخست را در بین شهرستانهای استان به خود اختصاص داده است.

«کهمان» منطقه «طلای سبز» لرستان

این ایام که فصل پاییز سفره زرد رنگ خود را بر سینه طبیعت گسترانیده است برداشت گردو از باغات گردوی شهرستان سلسله تولد و زندگی دوباره ای به طبیعت این منطقه بخشیده است.

طلای سبز لرستان به بازار رسید/برداشت 2500تن گردو از باغات «کهمان»

باغداران گردو کار این شهرستان هرساله از نیمه اول شهریور کار برداشت این محصول ارزشمند و مقوی را آغاز می‌کنند و حدود ۲ ماه مشغول به فعالیت هستند.

آنها کار برداشت گردو را یک تفریح نشاط بخش می‌دانند و می‌گویند: هر ساله برای رسیدن این ایام لحظه شماری می‌کنیم و گاه اقوام و آشنایان نیز از شهرها برای کمک به برداشت گردو راهی روستاها می‌شوند.

شرایط مناسب تفرجگاهی منطقه «کهمان» شهرستان سلسله زمینه تولید گردوی مرغوب را برای گردو کاران این شهرستان فراهم کرده به طوری که گردوی تولیدی در لرستان در کشور برای خود نام و نشانی دست و پا کرده است.

منطقه «کهمان» شهرستان سلسله به دلیل قرار گرفتن در یک دره و جاری بودن سراب‌های جوشان در آن یکی از بهترین مناطق تولید گردو در استان لرستان به شمار می‌رود.

۱۰۰۰ هکتار از وسعت منطقه «کهمان» را باغات گردو تشکیل می‌دهد

مسلم مرادی فرماندار سلسله در این رابطه با مهر اظهار داشت: منطقه «کهمان» یک منطقه استثنایی از لحاظ طبیعی و گردشگری در لرستان و در سطح ملی است.

وی عنوان کرد: وسعت این منطقه حدود هزار و ۵۰۰ هکتار است.

طلای سبز لرستان به بازار رسید/برداشت 2500تن گردو از باغات «کهمان»

فرماندار سلسله بیان داشت: تقریباً هزار هکتار از این منطقه را باغات گردو به خود اختصاص داده است.

برداشت ۲۵۰۰ تن گردو از باغات «کهمان»

روح اله حقی منصوری رئیس اداره جهاد کشاورزی سلسله نیز با مهر اظهار داشت: سطح زیر کشت باغات گردوی شهرستان سلسله سه هزار هکتار است.

وی عنوان کرد: از این میزان دو هزار و ۲۰۰ هکتار باغات بارور هستند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی سلسله افزود: همچنین حدود ۸۰۰ هکتار از سطح باغات گردوی شهرستان، باغات غیر بارور هستند.

طلای سبز لرستان به بازار رسید/برداشت 2500تن گردو از باغات «کهمان»

منصوری عملکرد برداشت گردو از باغات منطقه «کهمان» در شهرستان سلسله را بین دو هزار و ۵۰۰ تا دو هزار و ۶۰۰ تن است.

بنابر این گزارش در فصل برداشت علاوه بر تکاپوی باغداران، بازار شهرستان‌های استان نیز حال و هوایی طلای سبز به خود می‌گیرد و بساط دست فروشان در کنار خیابان‌های مرکز شهر پهن می‌شود تا تحفه‌ای ارزشمند و مرغوب باشد برای کسانی که گذری به این منطقه دارند و به عنوان یک سوغات بسیار خوشمزه همراه عسل لرستان به ارمغان ببرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس