چرا دانش آموزان مدرسه را دوست ندارند؟


تقریبا همه دانش آموزان در سراسر جهان دارای یک حس مشترک هستند: آن ها مدرسه را دوست نداشته و با بیشتر محتوای کتاب های درسی ارتباطی برقرار نمی کنند. دلیل این امر چیست و چگونه می توان به آن ها برای ادگیری بهتر کمک...

چرا دانش آموزان مدرسه را دوست ندارند؟

تقریبا همه دانش آموزان در سراسر جهان دارای یک حس مشترک هستند: آن ها مدرسه را دوست نداشته و با بیشتر محتوای کتاب های درسی ارتباطی برقرار نمی کنند. دلیل این امر چیست و چگونه می توان به آن ها برای ادگیری بهتر کمک کرد؟

به گزارش سیناپرس، ممکن است برای بسیاری از افراد سوالی به وجود آمده باشد که چرا دانش آموزان علی رغم حضور در کلاس های درسی و حل کردن تمرینات و گذر از امتحانات نسبتا دشوار، مطالب درسی را به خوبی نیاموخته و آن را فراموش می کنند؟

پروفسور دانیل ویلینگهام، روان شناس مشهور در کتاب خود با عنوان چرا دانش آموزان مدرسه را دوست ندارند؟ می گوید که « حافظه ماحصل و نتیجه فکر کردن است». در واقع ما چیزهایی را که به آن ها فکر می کنیم به یاد می آوریم، نه لزوما چیزهایی که به ما گفته می شود.

در این میان برخی محققان می گویند می توان با ترفندهایی خاص، مطالب درسی را بهتر به خاطر سپرد که یکی از این موارد، مطالعه درس و یادداشت بخش های مهم آن به صورت خلاصه نویسی است. در حقیقت نوشتن یادداشت های شخصی به افراد کمک می کند مطالب را بهتر یاد بگیرند.

از منظر علمی وقتی یادداشت‌هایی را با کلمات و نگارش خودتان می ‌نویسید، خود را مجبور می ‌کنید تا ایده‌ های دیگران را به شکلی تغییر دهید که بتوانید به طور خلاصه روی کاغذ بیان کنید. این تلاش ذهنی احتمال انتقال این اطلاعات به حافظه بلندمدت شما را افزایش می دهد.

به گزارش سیناپرس، بسیاری از مطالعات نشان داده ‌اند که یادداشت‌ های دست ‌نویس، به‌ ویژه یاد داشت‌ هایی که دارای فلش، نمودار و حاشیه هستند، روند حفظ اطلاعات را بهبود می‌ بخشند. در این میان منظور از نوشتن، نگارش با قلم و خودکار روی کاغذ است نه تایپ کردن در کامپیوتر و موبایل زیرا اگرچه تایپ کردن، سریعتر از نوشتن با خودکار است، اما این روش نگارش بیش از حد تکراری و مکانیکی بوده و تمرکز و توجه شما را تحریک نمی کند.

به گزارش سیناپرس،از این پس برای بهتر یادگیری مطالب دشوار آن ها را خلاصه نویسی کرده و سپس حفظ کنید.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: sciencefocus

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها