ساخت نسل جدید دوج چلنجر روی پلت‌فرم آلفارومئو جولیا، برنامه‌ای که لغو شد


ساخت نسل جدید دوج چلنجر روی پلت‌فرم آلفارومئو جولیا، برنامه‌ای که لغو شد

نسل کنونی دوج چلنجر به‌زودی از روی خط تولید کنار خواهد رفت و جانشین آن خودرویی تمام الکتریکی خواهد بود اما برای این ماسل کار محبوب آمریکایی همه‌چیز می‌توانست متفاوت باشد. نسل فعلی این ماسل کار آمریکایی که از سال ۲۰۰۸ در حال تولید است، از پلت‌فرم...

نسل کنونی دوج چلنجر به‌زودی از روی خط تولید کنار خواهد رفت و جانشین آن خودرویی تمام الکتریکی خواهد بود اما برای این ماسل کار محبوب آمریکایی همه‌چیز می‌توانست متفاوت باشد. نسل فعلی این ماسل کار آمریکایی که از سال ۲۰۰۸ در حال تولید است، از پلت‌فرم قدیمی LC کرایسلر استفاده می‌کند و زمانی که بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ به‌روزرسانی بزرگی را تجربه کرد، همچنان روی همان پلت‌فرم قدیمی باقی ماند. اما ازآنجایی‌که دوج به‌عنوان یکی از برندهای گروه فیات-کرایسلر به تکنولوژی‌های آلفارومئو دسترسی داشت، در آن زمان استفاده از پلت‌فرم جورجیوی این شرکت ایتالیایی به‌عنوان یک گزینه روی میز آمد.

ساخت نسل جدید دوج چلنجر روی پلت‌فرم آلفارومئو جولیا، برنامه‌ای که لغو شد

این ماجرا را اخیراً مدیرعامل دوج «تیم کونیسکیس» تعریف کرده است. به گفتهٔ وی، قرار بود نسل جدید چلنجر روی پلت‌فرم محرک عقب آلفارومئو ساخته شود اما متأسفانه به دلایل مالی، تصمیم بر این شد که ماسل کار دوج صرفاً مورد یک به‌روزرسانی قرار گیرد و چند سال دیگر روی همان پلت‌فرم قدیمی کرایسلر بماند. کونیسکیس در این رابطه گفته است:

روی پلت‌فرم جورجیو ما خودرویی داشتیم که سبک‌تر بود و هندلینگ بهتری داشت

او در ادامه اذعان داشت که با استفاده از پلت‌فرم جدید در چلنجر، این خودرو به قلمروی فورد موستانگ و شورلت کامارو نزدیک‌تر می‌شد.

آن‌ها خودروهایی عالی و فوق‌العاده هستند، چرا بخواهیم در زمین آن‌ها بازی کنیم؟ بیایید در زمین خود بمانیم و کاملاً با آن‌ها متفاوت باشیم. وقتی آن‌ها به سمت راست رفتند ما به چپ برویم و برای مالکیت این فضا تلاش کنیم

ساخت نسل جدید دوج چلنجر روی پلت‌فرم آلفارومئو جولیا، برنامه‌ای که لغو شد

درهرحال، نفس‌های چلنجر کنونی به شماره افتاده و به‌زودی جایگزین کاملاً جدیدی برای آن از راه خواهد رسید و به‌احتمال‌زیاد طرفداران درنهایت چیزی که همیشه می‌خواستند یعنی یک چلنجر چابک‌تر و با هندلینگ بهتر را خواهند داشت حتی اگر زیر کاپوت موتور V8 نداشته باشد. بااین‌حال، چلنجر کنونی با وجود پلت‌فرم قدیمی هنوز هم یکی از پرفروش‌ترین خودروهای اسپرت بازار ایالات‌متحده محسوب می‌شود و بنابراین فقط تصور کنید که نسل جدید آن روی یک پلت‌فرم مدرن محرک عقب چقدر می‌توانست عالی و موفق عمل کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این 11 مرد شیطان صفت دست به قتل و آزار زنان و مردان می زدند / مخوف ترین باند بی رحم را ...