جنجال بر سر سخنان رئیس‌جمهور ایران درباره علت فوت مهسا امینی


جنجال بر سر سخنان رئیس‌جمهور ایران درباره علت فوت مهسا امینی

خبرگزاری ایرنا ادعا می کند سایت جماران، سخنان ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران در گفتگو با شبکه ملی چین درباره علت فوت مهسا امینی را تحریف کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، ابراهیم رئیسی در حاشیه شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفتگویی با شبکه ملی تلویزیون چین(CCTV ) و شبکه جهانی تلویزیون چین (CGTN) داشت که متن کامل این گفتگو، امروز منتشر شده است.
ایرنا می نویسد سایت جماران اقدام به تحریف سخنان رئیس‌جمهور درباره حوادث اخیر و فوت خانم مهسا امینی کرده است. در حالی که رئیس‌جمهور در این گفتگو تصریح کرده که درباره فوت خانم امینی، "من الان نظر قطعی نمی‌دهم و اظهارنظر قطعی را به قاضی و دستگاه قضایی واگذار می‌کنم. آنها نظر قطعی می‌دهند"، سایت جماران در تیتری که برای سخنان رئیس‌جمهور انتخاب کرده به نقل از آیت‌الله رئیسی نوشته است: ضرب و شتمی نبوده و عوارض جسمی این خانم باعث فوت شده است.
متن کامل سخنان رئیس‌جمهور ایران در این باره به نقل از ایرنا چنین است:
از مراجع ذیربط خواسته‌ام که موضوع از دست دادن جان این خانم به طور جدی و دقیق پیگیری شود. گروه‌های مختلفی این موضوع را بررسی می‌کنند تا مشخص شود آیا قصور یا تقصیری در این قضیه بوده یا فوت ایشان به شکل طبیعی اتفاق افتاده است. این موضوع در حال بررسی است. من نمی‌خواهم اظهارنظر قطعی کنم لکن یک گروه از مجلس ایران این موضوع را بررسی کردند و گفتند ضرب و شتمی نبوده و عوارض جسمی خودِ خانم باعث فوت شده است.
این خانم قبلا دو بار جراحی شده و اسناد پزشکی او هم موجود است. یک گروه هم از طرف پزشکی قانونی این موضوع را بررسی کردند. پزشکی قانونی هم قریب به همین نظر را دادند، اما من الان نظر قطعی نمی‌دهم و اظهارنظر قطعی را به قاضی و دستگاه قضایی واگذار می‌کنم. آنها نظر قطعی می‌دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور