اردوگاه اسکان اضطراری در مناطق زلزله‌زده خوی دائر شد


اردوگاه اسکان اضطراری در مناطق زلزله‌زده خوی دائر شد

ارومیه – مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از برپایی اردوگاه اسکان اضطراری هلال احمر با ۹۰ چادر در مناطق زلزله زده خوی خبر داد.

شهرام میرزایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برپایی اردوگاه اسکان اضطراری در مناطق زلزله زده خوی به همراه ۹۰ چادر افزود: اردوگاه برپا شده در خوی با ٣٣٠ تخته پتو، ١٢٥ تخته موکت و ١٤٠ بسته غذایی تجهیز شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر حضور ۱۰۸ نیروی امدادی، بالگرد هلال‌احمر استان هم آماده ارائه خدمات و انتقال نیروها و اقلام امدادی مورد نیاز است، گفت: ارتباط مرکز کنترل و هماهنگی عملیات آذربایجان غربی و سازمان امداد و نجات نیز برقرار شده و تمام امور و اقدامات مربوط به امدادرسانی به زلزله‌زدگان در حال پیگیری و رصد است.

میرزایی افزود: از زمان دریافت گزارش وقوع زلزله تاکنون، اعلام آماده باش به جمعیت هلال‌احمر استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و ۸ شهرستان خوی، سلماس، چایپاره، تسوج، تبریز، مرند، شبستر و جلفا، همچنین تشکیل جلسه مدیریت بحران در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات و برپایی اردوگاه اسکان اضطراری با ظرفیت ۹۰ چادر در شهر دیزج‌دیز توسط جمعیت هلال احمر انجام شده است.

وی گفت: ارزیابی ٥٣ شهر و روستا، اعزام ٣١ گروه ارزیاب و امدادی هلال احمر به منطقه، انتشار آموزش‌های مربوط به مقابله با زمین لرزه، ارتباط ویدئوکنفرانس با مدیران هلال احمر منطقه و سفر رئیس سازمان امداد و نجات به استان آذربایجان غربی جهت بررسی میدانی مناطق آسیب دیده بخشی از اقدامات هلال احمر در این زلزله بوده است.

زمین لرزه ۵.۴ ریشتری بامداد امروز در خوی؛ تاکنون ۳۰ پس‌لرزه بالای ۲.۵ ریشتر داشته است و امدادگران هلال‌احمر شهرستان‌های تحت تأثیر را ارزیابی کرده‌اند.

مرکز این زمین‌لرزه در دیزج‌دیز در خوی بوده و بیشترین آسیب‌های ناشی از زلزله در روستای موسی قلی کندی گزارش شده که منجر به آسیب تا تخریب کلی برخی منازل روستایی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس