کاهش هزینه‌های تولید رویکرد اصلی جهاد کشاورزی است


کاهش هزینه‌های تولید رویکرد اصلی جهاد کشاورزی است

اردبیل- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: کاهش هزینه‌های تولید و افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی از رویکردهای اصلی در اردبیل است.

نادر تقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در تولید محصولات متنوع کشاورزی در بخش زراعت، باغات و دام تلاش ما بر این است تا کیفیت تولید را ارتقا داده و هزینه‌ها را به نحوی پایین بیاوریم تا بیشترین صرفه اقتصادی به نفع کشاورزان رقم بخورد.

وی از توسعه آبیاری مدرن در اراضی حاصلخیز استان به ویژه دشت اردبیل برای کشت محصولات با ارزش افزوده بالا خبر داد و تصریح کرد: تولید ۸۰۰ تا ۸۵۰ هزار تن سیب‌زمینی با تنوع خاص شرایط متفاوتی را در عرضه این محصول استراتژیک به بازار فراهم کرده و سعی ما بر این است تا با توسعه آبیاری مدرن در اراضی کشاورزی استان اردبیل بتوانیم با کاهش هزینه‌ها میزان درآمدزایی و تولید ثروت کشاورزان را افزایش دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ضرورت توسعه صنایع مرتبط با سیب‌زمینی و حبوبات را در استان در کنار صنایع تبدیلی بخش باغات یادآور شد و گفت: در حال حاضر به دلیل شرایط خشکسالی و کم آبی ۶۰ درصد اراضی زراعی دشت اردبیل به ویژه در تولید سیب‌زمینی به آبیاری مدرن اختصاص یافته تا روند متفاوتی را در بخش کشاورزی و تولید محصولات متنوع شاهد باشیم.

تقی‌زاده افزود: با کل‌گیری در مزارع سیب‌زمینی تلاش بر تعیین رکورد تولید در اراضی تولید سیب‌زمینی است که این فرآیند نتایج مناسبی را به همراه خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سعی ما بر این است تا با ارزیابی ارقام جدید و تنوع کشت جایگاه استان را در تولید سیب‌زمینی که دوم و سوم کشور است، ارتقا داده و به وضعیت متفاوت برسانیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: علاوه بر سیب‌زمینی، با توجه به آغاز فصل کشت در سایر محصولات استراتژیک نیز سعی بر حمایت از تولیدکنندگان این بخش است تا بتوان بخش عظیمی از نیاز استان و حتی کشور را با تلاش و مجاهدت زارعین، باغداران و دامداران پاسخگو بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو