بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج برگزار می‌شود


بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج برگزار می‌شود

بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج در چهار رشته فردی، خانوادگی، گروهی و ایده‌های خلاقانه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج در چهار رشته فردی، خانوادگی، گروهی و ایده‌های خلاقانه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حمیدرضا لیمویی، رئیس دارالقرآن بسیج مستضعفین در این باره گفت: سطح این دوره از مسابقات و رشته‌ها به گونه‌ای در نظر گرفته شده که عموم بسیجیان و آحاد مردم بتوانند در این مسابقات شرکت کنند. جهت بهره‌وری کامل از این رویداد، تلفیقی از آموزش و رقابت را در این طرح در نظر گرفته‌ایم.

وی با اشاره به راه‌اندازی 30 هزار واحد قرآنی در چشم‌انداز پنج ساله پایگاه‌های بسیج گفت: بسیج بیش از 54 هزار پایگاه مقاومت در سراسر کشور دارد و از بین این تعداد، بیش از 44 هزار واحد آن در مساجد هستند. از ابتدای سال 1400 سندی به عنوان اعتلای بسیج تنظیم شد که حدود 10 برنامه برای دارالقرآن بسیج مستضعفین در نظر گرفته شد. یکی از برنامه‌های مهم ما، احیای پایگاه‌های قرآنی بسیج مساجد بود. افرادی می‌توانند در مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج شرکت کنند که در مرحله کشوری مسابقات سازمان اوقاف، وزارت آموزش و پرورش، مسابقات دانشجویی و سازمان بسیج در سال 1400 و 1401، حائز رتبه اول تا سوم نشده باشند.

وی افزود: این دوره از مسابقات در چهار مرحله برگزار خواهد شد. مرحله بین مساجد و پایگاه‌ها (محله‌ای)، مرحله شهرستان، مرحله استان و مرحله کشوری که پس از ثبت‌نام، مکان برگزاری در هر مرحله به واسطه تماس اطلاع‌رسانی خواهد شد. شرکت خانوادگی به گونه‌ای است که تمام اعضای خانواده یک فعالیت عمومی قرآنی را انجام می‌دهند و همگی در مسابقه شرکت می‌کنند.یکی از بخش‌های دیگر این دوره از مسابقات قرآن و عترت بسیج شرکت به صورت فردی است، رشته‌های فردی به گونه‌ای در نظر گرفته شده که تمامی مقاطع سنی حتی مقطع زیر هفت سال با حداقل انس با قرآن بتوانند در این بخش شرکت کنند.

بر پایه این گزارش، روش ثبت نام در این دوره از مسابقات قرآن به سه روش به شرح ذیل است:
1.مراجعه به نواحی، حوزه ها و پایگاه های بسیج در سراسر کشور و ثبت نام حضوری طبق فرم ثبت نام پیوستی
2. مراجعه به کانال دارالقرآن بسیج کشور در ایتا (@quran_salehin) و یا سایت https://quranbsj.ir و تکمیل اطلاعات مورد نیاز
3.ارسال عدد 1 به سامانه پیامکی 660005

انتهای‌پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن