معرفی کتاب سیری در زندگانی امام حسن عسکری + دریافت کتاب


معرفی کتاب  سیری در زندگانی امام حسن عسکری  + دریافت کتاب

کتاب "سیری در زندگانی امام حسن عسکری" به بررسی سیر تاریخی زندگانی آن امام بزرگوار از ابتدای تولد تا شهادت پرداخته است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، کتاب "سیری در زندگانی امام حسن عسکری" نوشته محمدحسین زارعی به بررسی سیر تاریخی زندگانی آن امام بزرگوار از ابتدای تولد تا شهادت پرداخته است.

این کتاب در دوازده فصل تنظیم شده است. فصل اول با عنوان "میلاد نور" است که نویسنده به ماجرای ولادت حضرت اشاره می‌کند.
فصل دوم با عنوان "نصّ امام هادی علیه‌السلام به امامت امام حسن عسکری" شامل 14 روایت از امام هادی علیه‌السلام درباره تصریح بر امامت امام حسن عسکری علیه‌السلام است.
فصل سوم، "کرامات، علم غیب و معجزات" نام دارد که شامل 35 داستان از کرامات و معجزات امام یازدهم است.
عنوان فصل چهارم "تدابیر شدید امنیتی و خفقان زمان امام حسن عسکری" است. نویسنده در این فصل به روایاتی در باب خطر جانی شیعیان در صورت نزدیک شدن به امام حسن عسکری (ع)، وضعیت سخت و سلب آزادی در این دوره، موضع‌گیری‌های امام حسن عسکری در برابر عداوت عباسیان (متوکل،‌ منتصر، مستعین و معتز)، دستگیری امام و قیام علویان در عصر امام حسن عسکری پرداخته است.
فصل پنجم این کتاب "تبلیغ و هدایت‌گری با عمل کُونُوا دُعاةَ النّاسِ بغیرِ أَلْسِنَتِکُمْ" نام دارد. نویسنده در این فصل به شرایط تبلیغ امام در زندان، عظمت آن نور مقدس از زبان دشمنان و ... اشاره کرده است.
عنوان فصل ششم "پاسخ به سؤالات و شبهات" است. مؤلف در این بخش به مواردی از پاسخ‌های امام به شبهات فرقه‌های فکری و نیز شبهات شیعیان و نیز قضاوت‌های آن حضرت پرداخته است؛ از جمله، قدیم بودن قرآن، سؤالات قرآنی،‌ پاسخ به امام پس از خود.
فصل هفتم با عنوان "فعالیت‌های سرّی و علنی"، فصل هشتم "مطالبی دیگر پیرامون امام حسن عسکری شامل سخن خلیفه عباسی پیرامون شکوه مرقد امام، درس اخلاق امام حسن عسکری، روایاتی اخلاقی و ارزشی از امام است.
فصل نهم اختصاص به "نامه‌های تبلیغی" دارد. نامه امام به ابن‌بابویه قمی، نامه به مردم قم و نامه از زندان به شیعیان از موارد این بخش است.

فصل دهم با عنوان "شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام، فصل یازدهم با عنوان "ذکر چند نفر از اصحاب امام حسن عسکری و فصل دوازدهم کلمات حکمت آمیز آن حضرت است.

این کتاب را می‌توانید از پیوست همین خبر دریافت کنید.

انتهای‌پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور