اکران جنگ‌جهانی سوم و احتمال بازگشت اهالی سینما به سالن‌ها


اکران  جنگ‌جهانی سوم  و احتمال بازگشت اهالی سینما به سالن‌ها

اکران "جنگ جهانی سوم" پنج‌شنبه آینده درحالی آغاز می‌شود که نیم نگاهی به میزان فروش فیلم‌ها در پاییز امسال نشان می‌دهد روند همچنان نزولی است و احتمالاً کار هومن سیدی می‌تواند اثرگذاری مثبتی در آمارها داشته باشد .

به‌گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از امروز بعد از ظهر با توجه به تعطیلی‌ سینماها به‌دلیل سوگواری درحالی دوباره اکران فیلم‌های روی پرده سینماهای سراسر کشور آغاز می‌شود که برخی تحلیلگران و منتقدان براین باورند روند نزولی میزان فروش فیلم‌ها به دلیل برخی تحولات اخیر علی‌رغم اکران محدود "جنگ‌جهانی سوم" احتمالاً تغییر مسیر به سمت مثبت‌شدن خواهد داشت.

به گفته این گروه ساخته هومن سیدی با توجه به اینکه به عنوان نماینده ایران در جشنواره بین‌المللی اسکار شرکت می‌کند، نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرده و بدون تردید حتی در صورت این دوره محدود یک هفته‌ای اکران خود میزان فروش مناسبی را در جداول فعلی ثبت خواهد کرد و نقطه امیدی برای رونق هرچه بیشتر آمارهای فروش در فصل پاییز 1401 باشد.

این پیش‌بینی منتقدان و کارشناسان عرصه سینما درحالی مطرح می‌شود که بررسی‌های انجام شده و آمارهای رسمی منتشر شده از میزان فروش فیلم‌های روی پرده از ابتدای پاییز امسال نشان می‌دهد فیلم "انفرادی" اگرچه تقریباً از ابتدای سال اکرانش آغاز شده تاکنون 68 میلیارد تومان فروخته و "ابلق" نرگس آبیار هم در دوره اکرانش فعلاً 16 میلیارد تومان را در کارنامه خود ثبت کرده است.

این درحالی است که «تی تی» 19 میلیارد، «دو زیست» بیش از 15 میلیارد و انیمیشن "پسردلفینی" تا کنون توانسته فروش بیشتر از 11 میلیارد تومانی را تجربه کند و پس از آن «بازیوو» بیش از 2 میلیارد و «بانک زده‌ها» کمی‌بیشتر از یک میلیارد تومان فروش داشته‌اند.

اکران "جنگ‌جهانی سوم" و احتمال بازگشت اهالی سینما به سالن‌ها

از سوی دیگر وقتی از سکوی میلیاردی‌های اکران بگذریم نوبت به «پیتوک» 233 میلیون تومانی، «شین» نزدیک به 500 میلیون، «نمور» 131 میلیون، فیلم هندی «خیزش، غرش، آتش» 95 میلیون تومان فروش تاکنون در کارنامه خود ثبت کرده‌اند.

اکران "جنگ‌جهانی سوم" و احتمال بازگشت اهالی سینما به سالن‌ها

آمارهای مربوط به فروش فیلم‌های روی پرده درحالی منتشر شده که بررسی‌ها نشان می‌دهد تنها فیلم جدیدی که قرار است از بعد از ایام سوگواری اکرانش آغاز شود یک کار کودکانه به کارگردانی سید جمال سیدحاتمی با نام "بام بالا" است.

البته برخی اتفاقات اخیر کشور در ایجاد روند نزولی فروش سینماها بی‌اثر نبودند زیرا فروش فیلم‌ها در هفته‌های قبل، قابل قبول بود. حتی این روند باعث شد تا فیلم "لوپتو" از اکران دور بشود تا شرایط بهتری برای اکران فیلم ایجاد شود. این درحالی است که اوایل هفته براساس آمارهای رسمی تنها7.551 نفر بلیت سینما خریداری کرده و روی صندلی‌ها فیلم تماشا کردند و قبل از آغاز ایام سوگواری و تعطیلی مجدد سینما‌ها این آمار رشد قابل توجهی به خود دید و تقریبا سه برابر شد، به همین دلیل دور از ذهن نیست که احتمالا بازگشت اهالی سینما به سالن‌ها می‌تواند معادلات را به سمت بهبودی شرایط تغییر جهت دهد.

وزیر ارشاد: نسل نوجوان با تاریخ پرافتخارش آشنا نیست که باید با هنر تبیین شود

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو