فیلم | تکه‌پاره شدن شکارچی مخوف دریاها توسط نهنگ‌های قاتل!


فیلم | تکه‌پاره شدن شکارچی مخوف دریاها توسط نهنگ‌های قاتل!

دیجیاتو نوشت: محققان ویدیویی با هلیکوپتر و پهپاد ضبط کرده‌اند که شکار و تعقیب کوسه سفید توسط چند نهنگ قاتل را نشان می‌دهد.

دانشمندان اولین شواهد مستقیم از کشتار کوسه‌های سفید توسط نهنگ قاتل (اُرکا) را توسط یک هلیکوپتر و یک پهپاد ضبط کرده‌اند. آن‌ها در مقاله جدید خود که شامل هر دو ویدیو می‌شود، توضیح داده‌اند که ارکاها به عنوان گونه‌ای دلفین قادر به تعقیب، به چنگ درآوردن و ناتوان کردن کوسه‌های سفید هستند.

به‌طور کلی این موضوع برای دانشمندان روشن بوده که ارکاها دیگر گونه‌های کوسه‌ها را شکار می‌کنند، اما همانطور که «آلیسون تاونز»، محقق اصلی این پژوهش از آکادمی دینامیک دریایی در شهر Gansbaai، آفریقای جنوبی توضیح می‌دهد، «این رفتار تا به حال با جزئیات و به‌ویژه از نمای بالا مشاهده نشده است.»

بیشتر بخوانید:

دانشمندان تاکنون فقط دو گونه از نهنگ قاتل آفریقای جنوبی را به شکار کوسه‌های سفید مرتبط دانسته‌اند. با این حال در فیلم جدید، تنها یکی از آن نهنگ‌ها دیده می‌شود که با چهار گونه دیگر همراه شده است. محققان بر این باورند که دخالت این چهار نهنگ جدید در شکار کوسه سفید نشان می‌دهد که چنین رفتاری ممکن است در حال گسترش باشد.

شکار کوسه سفید توسط نهنگ قاتل

در این مطالعه همچنین به اطلاعات جدیدی در مورد تلاش کوسه‌ها برای فرار از چنگال ارکاها اشاره شده است. در دو نوبت، ارکاها از نزدیک و آهسته به کوسه نزدیک شدند، در حالی که کوسه به جای فرار، در نزدیکی نهنگ‌ها ماند و آن‌ها را زیر نظر داشت. یک استراتژی رایج که فوک‌ها و لاک‌پشت‌ها برای فرار از کوسه‌ها از آن استفاده می‌کنند.

با این حال، ارکاها اجتماعی هستند و به‌صورت گروهی شکار می‌کنند و محققان اعتقاد دارند که این رفتارها می‌تواند استراتژی کوسه‌های سفید را بی‌اثر کند.

دکتر «سایمون الون»، مدیر جستجو دریا و یکی از محققان این پژوهش از دانشگاه استلنبوش آفریقا جنوبی، توضیح می‌دهد:

«نهنگ‌های قاتل حیواناتی بسیار باهوش و اجتماعی هستند. روش‌های شکار گروهی آن‌ها از بهترین شکارچیان نیز موثرتر است.»

در این مطالعه، دانشمندان یک نهنگ قاتل که به نام Starboard شناخته می‌شود را در حال خوردن تکه بزرگی از جگر کوسه در سطح اقیانوس مشاهده کرده‌اند. همچنین در این ویدیو دیده می‌شود که نهنگ قاتل دیگری، کوسه سفید را از ناحیه کبد گاز می‌گیرد.

در مطالعات قبلی دانشمندان به نحوه گسترش رفتارهای جدید در بین نهنگ‌ها قاتل در طول زمان اشاره شده بود. حالا نویسندگان مطالعه جدید ادعا می‌کنند که اگر نهنگ‌های قاتل بیشتری، کوسه‌های سفید را شکار کنند، این رفتار تاثیر بسیار گسترده‌تری بر جمعیت کوسه‌ها خواهد داشت.

۵۸۵۸

کد خبر 1680602

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین عکس از زن فوق جوان و زیبای کوروش یغمایی + بیوگرافی جذاب ترین خواننده راک