وزیر آموزش و پرورش: در اغتشاشات ‌برخی دانش‌آموزان فریب فضاسازی رسانه‌ای دشمن را خوردند


وزیر آموزش و پرورش: در اغتشاشات ‌برخی دانش‌آموزان فریب فضاسازی رسانه‌ای دشمن را خوردند

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت:‌ متاسفانه در روزهای اخیر برخی دانش‌آموزان فریب فضاسازی رسانه‌ای دشمن را خوردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، یوسف نوری پیش از ظهر امروز در نشست با فرهنگیان برگزیده استان قزوین که در سالن جلسات ساختمان شماره 3 اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت:‌ با توجه به ضرورت اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش 1700 نفر از معلمان جوان را آموزش دادیم تا به عنوان رهیار تحول نظام آموزشی ایفای نقش کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به نامگذاری سال 1401 به عنوان سال تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین 20 دوره آموزش تربیتی دانش‌بنیان در مدارس اجرا می‌شود که مدیران مدارس موظف به برگزاری این دوره‌ها در طول سال تحصیلی هستند. بر خلاف اندیشه غربی‌ها که معلم را پژوهشگر و دانش‌آموزان را دنباله‌روی او می‌دانند، به دنبال پرورش دانش‌آموز پژوهشگر و پرسشگر هستیم.

نوری با اشاره به وجود بسترهای لازم برای آموزش و پرورش فناوری‌محور در کشور گفت: برای اینکه بتوانیم در انجام امور آموزشی و تربیتی از فناوری بهره بگیریم، باید ابتدا ابعاد حکمرانی آموزش و پرورش در نظام آموزشی مدارس را تقویت کنیم تا استفاده از فناوری در مدارس به بیراهه نرود.

وی ادامه داد: برای رشد تعلیم و تربیت فناورانه بنا داریم معلمانی را در این حوزه آموزش داده و به استان‌های مختلف اعزام کنیم تا این معلمان بتوانند با شبکه‌سازی نسبت به توسعه آموزش و پرورش فناوری‌محور اقدام کنند.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز اجرای طرح نظام رتبه‌بندی معلمان خبر داد و گفت: بخشنامه‌های لازم در این حوزه صادر شده و به مرور شاهد اجرای بهتر این طرح خواهیم بود.

نوری همچنین با اشاره به اغتشاشات و حوادث روزهای اخیر بیان کرد: متاسفانه در روزهای اخیر برخی دانش‌آموزان فریب فضاسازی رسانه‌ای دشمن را خوردند و باید توجه داشته باشیم که در این شرایط معلمان نباید ارتباط خود را با دانش‌آموزان قطع کرده و باید نسبت به گفت‌وگو با آنها برای رفع شبهات اقدام کنند. در ضمن رسانه نباید مرجع تربیتی برای دانش‌آموزان ما باشد و باید نقش خانواده و مدرسه در این حوزه احیا شود.

وی افزود: دشمن به دنبال این است که ذهن دانش‌آموز ما را از تحصیل منحرف کند و به همین خاطر معلمان نباید در چنین شرایطی به دانش‌آموزان امر و نهی کرده و بیشتر تلاش کنند که دوست دانش‌آموزان باشند. همچنین باید از ظرفیت اولیای دانش‌آموزان هم باید استفاده کنیم و با کمک اولیا یک نظام تربیتی مطلوب در مدارس پیاده کنیم.

اجازه سوء استفاده رسانه‌ای از دانش‌آموزان قزوینی به دشمنان داده نشد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین هم در این نشست با بیان اینکه این استان 16 هزار نفر معلم دارد، گفت: معلمان ما به 235 هزار دانش‌آموز قزوینی آموزش می‌دهند و در حال حاضر به ازای هر 15 نفر دانش‌آموز یک معلم در استان قزوین فعالیت می‌کند. همچنین در استان قزوین 1670 مدرسه با حدود 9 هزار و 700 کلاس درس داریم.

نقی سیاهکالی مرادی اضافه کرد: خوشبختانه در وقایع اخیر با مدیریت خوب معلمان و مدیران مدارس اجازه سوء استفاده رسانه‌ای از دانش‌آموزان و محصلان قزوینی را به دشمنان ندادیم و دانش‌آموزان این استان با آرامش در سر کلاس‌های درس حاضر می‌شوند.

وی معیار گزینش مدیران آموزش و پرورش استان قزوین را ارزش‌های دینی و انقلابی دانست و گفت: با وجود اینکه در اغتشاشات اخیر و همچنین در جریان تجمعات مربوط به رتبه‌بندی معلمان دشمنان تلاش کردند تا معلمان قزوینی را وارد فضای اغتشاش و تشنج کنند، اما همکاران ما هوشیاری به خرج داده و هیچ‌گاه به دام دشمنان نیفتادند.

سیاهکالی مرادی ادامه داد: مهمترین رویکرد ما در دوره جدید مدیریت آموزش و پرورش استان قزوین رشد تربیت دینی و اسلامی در مدارس است و اعتقاد داریم در سال‌های اخیر عقب‌ماندگی‌های زیادی در این حوزه داشتیم که باید با کار جهادی آن را جبران کنیم. در ضمن یکی از معیارهای اصلی برای به‌کارگیری معلمان جدید داشتن سلامت اخلاقی است.

به گزارش تسنیم، در این نشست جمعی از فرهنگیان استان قزوین با طرح دغدغه‌های شغلی و معیشتی خود از یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش برای رفع این دغدغه‌ها کمک خواستند که وزیر آموزش و پرورش هم برای رفع این دغدغه‌ها و مشکلات به معلمان قزوینی قول مساعدت داد.

دشمن به دنبال تعطیلی مدارس است

یوسف نوری همچنین در دیدار با دانش‌آموزان برگزیده استان قزوین که در سالن جلسات ساختمان شماره یک آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: دشمن به دنبال تعطیلی مدارس و غیرحضوری کردن آموزش است تا دانش‌آموزان تمام‌وقت خود را در فضای مجازی گذرانده و از این طریق بتواند نقشه‌های خود را پیاده کند.

وی اضافه کرد: جالب اینکه در 2 سالی که مدارس ما به خاطر کرونا تعطیل بود، هیچ‌کدام از نهادهای بین‌المللی و رسانه‌های آنها دنبال باز شدن مدارس نبودند، اما امروز به دنبال تعطیل کردن مدارس افتاده‌اند تا به خیال خود دانش‌آموزان را درگیر اغتشاشات کنند. در واقع دشمنان می‌خواهند با هجمه‌های رسانه‌ای قدرت اندیشیدن را از دانش‌آموزان ما گرفته و آنها را به اردوگاه خود ببرند.

نوری ادامه داد: دلیل اینکه امروز دشمن دانش‌آموزان و دانشجویان ما را هدف گرفته، پیشرفت‌های علمی بزرگ کشور در سال‌های اخیر است. چرا که دانشمندان امروز ما هم روزگاری مانند شما سر کلاس‌های مدرسه می‌نشستند و راه کسب علم را از همین مدارس آموختند. بنابراین قصد دارند حوزه‌های علمی و پژوهشی ما را با اغتشاشات تعطیل کنند.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بین انتقاد و توهین تفاوت وجود دارد، گفت: افرادی که این روزها هنجارشکنی کرده و الفاظ رکیک علیه نظام و مسئولان به کار می‌برند، منتقد محسوب نمی‌شوند. چرا که یک فرد منتقد حرف‌های خود را آرام، منطقی و مؤدبانه به زبان می‌آورد و به دنبال تخریب اموال عمومی و حمله به مردم نیست.

نوری با اشاره به نقش مهم دانش‌آموزان در تحقق تمدن نوین ایرانی و اسلامی تصریح کرد: انتظار ما از دانش‌آموزان این است که تلاش‌های خود را فقط به درس خواندن و نمره گرفتن محدود نکرده و به صورت جدی وارد حوزه پژوهش شده و تلاش کنند تا از راه تحقیق و پژوهش راه استفاده کاربردی از علم و دانش را یاد بگیرند.

وی با تأکید بر لزوم تشکیل گروه‌های جهادی ترویج علم در مدارس افزود: در این حوزه باید دانش‌آموزان نخبه دست سایر دانش‌آموزان را بگیرند و در مسیر یادگیری کمک حال آنها باشند. در واقع دانش‌آموزان برتر ما باید رشد و پیشرفت سایر دانش‌آموزان را رشد و پیشرفت خود تلقی کنند.

نوری ادامه داد: همچنین دانش‌آموزان باید مراقب الگوسازی‌های غلط غربی‌ها باشند و معلمان پرورشی هم باید در شناسایی الگوهای وطنی مانند شهید حاج قاسم سلیمانی و سایر بزرگان کشور به دانش‌آموزان تلاش کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در