وزیر آموزش و پرورش: سند 2030 به هیچ‌عنوان در آموزش و پرورش اجرا نمی‌شود


وزیر آموزش و پرورش: سند 2030 به هیچ‌عنوان در آموزش و پرورش اجرا نمی‌شود

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ به هیچ‌عنوان در آموزش و پرورش ما اجرا نمی‌شود، گفت: سند تحول بنیادین مهمترین سند بالادستی ما محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، یوسف نوری صبح امروز در دیدار با آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین که در دفتر امام جمعه قزوین صورت گرفت، اظهار داشت: دشمن از همه ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند تا نظام جمهوری اسلامی نتواند قله‌های پیشرفت را فتح کند و در این راه از سخیف‌ترین توطئه‌ها و نقشه‌ها استفاده می‌کند.

وی با اشاره به بازگشایی کلاس‌‌های درس مدارس بعد از 2 سال گفت: دشمن که تا دیروز دانشگاه و دانشجویان را هدف گرفته بود، امروز به دنبال انحراف دانش‌آموزان از مسیر رشد و تعالی است و به همین خاطر نهاد آموزش و پرورش کشور را مورد تهاجم فرهنگی و رسانه‌ای قرار داده است.

نوری اضافه کرد: پایه پیشرفت و توسعه هر کشوری آموزش و پرورش آن کشور است و به همین خاطر دشمنان به دنبال بحران‌سازی در آموزش و پرورش و مانع‌سازی برای تربیت درست دانش‌آموزان هستند، چون می‌دانند که اگر دانش‌آموزان ما به خوبی آموزش دیده و تربیت شوند، شانسی برای رسیدن به اهداف خود در کشور و منطقه نخواهند داشت.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سند 2030 به هیچ‌عنوان در آموزش و پرورش ما اجرا نمی‌شود، گفت: سند تحول بنیادین مهمترین سند بالادستی ما محسوب می‌شود و مهمترین هدف ما ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی از طریق اجرای این سند و ایجاد تعالی در حوزه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است.

نوری افزود: برای شناسایی مشکلات آموزش و پرورش استان قزوین در حوزه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به این استان سفر کردیم و بعد از آشنایی با این مشکلات در شورای آموزش و پرورش استان قزوین را برای رفع این مشکلات تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

مصوبات شورای آموزش و پرورش اجرایی شود

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین هم در این دیدار با اشاره به نقش نهاد آموزش و پرورش در پیشرفت و آبادانی کشور گفت: یکی از برنامه‌های مجلس یازدهم پیگیری مطالبات فرهنگیان بوده که همگی از گذشته به جای مانده و خوشبختانه شاهد این هستیم که دولت سیزدهم اجرای تعهداتی که دولت قبل انجام نداد را به عهده گرفته است.

رجب رحمانی اضافه کرد: برطرف کردن مسائل و معضلات نظام آموزشی باید در صدر کارهای مسئولان باشد و در نظام جمهوری اسلامی کاری مهمتر از رشد نظام تعلیم و تربیت نداریم. به همین خاطر همه دستگاه‌ها باید پشتیبان آموزش و پرورش باشند و نباید شاهد عدم اجرای مصوبات شورای آموزش و پرورش در استان‌ باشیم.

وی ادامه داد: جامعه معلمان مهمترین نقش را در پیشرفت کشور ایفا می‌کنند و اگر معلمان ما دغدغه‌های معیشتی داشته باشند، بدون شک پیشرفت کشور دچار خلل می‌شود. به همین خاطر اهتمام دولت و مجلس بر این است که با اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان این دغدغه‌ها به طور کامل برطرف شود و معلمان با تمام توان در خدمت آموزش باشند.

کمبود سرانه فضای آموزشی در استان قزوین

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین هم در این دیدار با اشاره به بازگشایی مدارس بعد از 26 ماه دوران کرونایی گفت: خوشبختانه سال تحصیلی 1402-1401 در استان قزوین بدون هیچ مشکلی آغاز شده و دانش‌آموزان به دور از حاشیه‌سازی‌های دشمن در حال تحصیل در مدارس مختلف استان هستند.

نقی سیاهکالی مرادی کمبود سرانه فضای آموزشی را از مشکلات مهم استان دانست و تصریح کرد: شهر جدید مهرگان، شهر صنعتی البرز و الوند جزو نقاطی از استان هستند که باید مدارس جدید در آنها ساخته شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟