یک گام جدید برای حفاظت از یوزپلنگ ایرانی


یک گام جدید برای حفاظت از یوزپلنگ ایرانی

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان معاونت محیط زیست طبیعی، صندوق ملی محیط زیست و شرکت نیکران موتور پاسارگاد برای حفاظت از زیستگاه یوزپلنگ ایرانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسن اکبری اظهار کرد: در حوزه محیط زیست 70 درصد جمعیت گونه برجسته‌ای مثل آهو، جبیر، قوچ و میش را از دست دادیم و آن چیزی که ارزشمند است تنوع درون جمعیتی یک گونه است.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی در راستای مسئولیت اجتماعی می‌تواند که به حفاظت این گونه حساس و گونه‌های دیگر در زیستگاه های کشور کمک کند.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ما دست یاری برای همیاری و همکاری در زمینه حفاظت از حیات وحش را به سوی دوستداران و علاقه‌مندان به محیط زیست دراز می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی در این خصوص اقدامات تأثیرگذاری داشته باشیم.

اکبری افزود: سازمان حفاظت محیط زیست دستگاه اجرایی نظارتی هست و نیاز هست با کمک بخش خصوصی و صندوق ملی محیط زیست، همکاری‌ها را گسترش بدهیم تا در حفاظت از منابع زیستی کشور بتوانیم موفق‌تر عمل کنیم. هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه، همکاری در زمینه خرید خودرو، تجهیز پاسگاه‌ها، فراهم نمودن ابزارهای حفاظتی است.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، در انعقاد این تفاهم‌نامه، شرکت نیکران موتور پاسارگاد متعهد شد که به مدت دو سال حامی انحصاری "یوز ایرانی" بوده و با کمک صندوق ملی محیط زیست، نسبت به حفاظت از زیستگاه این گونه باارزش زیستی اقدام کند.

بیشتر بخوانید:

ببینید | تاکتیک حیرت‌انگیز یوزپلنگ باهوش برای شکار آهو

۴٧۴٧

کد خبر 1680618

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟