قایقرانان ما برابر بهترین‌های جهان از پیش بازنده نبودند/ قایق‌هایی که در جهانی استفاده می‌کنیم می‌تواند بهتر شود


قایقرانان ما برابر بهترین‌های جهان از پیش بازنده نبودند/ قایق‌هایی که در جهانی استفاده می‌کنیم می‌تواند بهتر شود

افشین فرزام گفت: قایقرانان ما در مسابقات روئینگ قهرمانی جهان جانانه رقابت کردند و از پیش بازنده نبودند.

افشین فرزام سرمربی تیم روئینگ در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره مسابقات روئینگ قهرمانی جهان در جمهوری چک، اظهار کرد: این اولین رقابت بدون محدودیت کرونایی بود و تمام کشور‌ها با قدرت به جمهوری چک آمده بودند و مسابقات سطح خیلی بالایی داشت. اکثر رقبای ما در ۳ کاپ جهانی امسال شرکت کرده بودند و قایقرانان آن‌ها در رشته‌های مختلف نیز مدال‌آور بودند و حداقل چند نفر از آن‌ها در گروه ورزشکاران ما حضور داشتند.

او ادامه داد: نکته حائز اهمیت مسابقات این بود ورزشکاران ما جانانه رقابت می‌کردند و اینطور نبود از پیش بازنده باشند و بر عکس شانه به شانه بهترین‌های جهان پارو می‌زدند. اکثر مسابقاتی که باختیم روی صدم ثانیه بود و همین امر باعث شد تا نتوانیم به فینال برسیم.

ملایی در صورت شرکت در ۲ نفره قایقرانی نتیجه مطلوبی کسب نمی کرد

او درباره علت اینکه ملایی و جاور در بخش ۲ نفره مسابقات قایقرانی شرکت نکردند، گفت:با توجه به اینکه سطح مسابقات جهانی مانند المپیک سنگین و هر ورزشکار مجبور است در چهار یا پنج مسابقه سنگین در یک روز حضور پیدا کند اگر می‌خواستم ملایی در بخش ۲ نفره شرکت کند پیش‌بینی می‌کردیم نتیجه مطلوبی به دست نیاید. پس بهتر این بود ملایی انرژی خود را در مسابقات دیگر هم ذخیره می‌کرد. احتمال اینکه در یک روز، ۲ مسابقه هم بدهد زیاد بود که کار برایش سخت می شد. در قهرمانی آسیا می‌توان این کار را کرد، چون تعداد مسابقات و فشار کمتر است.

ملایی رکوردش را نسبت به المپیک توکیو ارتقا داد

سرمربی روئینگ درباره اینکه عملکرد ملایی را در مسابقات چطور دید، تصریح کرد: خوشبختانه او توانست نسبت به توکیو رکورد خود را حدود ۳ ثانیه ارتقا دهد به نحوی که قایقرانان کشور‌هایی که صاحب نام بودند از جمله انگلیس، آمریکا و ایرلند پشت سر گذاشت. در فینال نیز با حریف مکزیکی تنها یک ثانیه نیم اختلاف داشت و به جایگاه دومی دست یافت. او چهار مسابقه سنگین داشت و در ۳ مسابقه، رکوردش خوب بود و تقریبا با رکورد‌هایی که در فینال A زده شد، برابری می‌کرد. اگر برنامه‌ریزی قوی داشته باشیم و مانند اروپایی‌ها از پیست و امکانات استاندارد استفاده کنیم، قطعأ در کسب نتایج خوب بی‌تاثیر نخواهد بود.

حضور در مسابقات جهانی باعث افزایش اعتماد به نفس قایقرانان شد

فرزام درباره اینکه پیشرفت فعلی چقدر ما را امیدوار می‌کند تا در بازی‌های آسیایی هم به نتایج خوب برسیم، اظهار کرد: در همین هشت سال که ما در مسابقات نبودیم، رقبای ما در تمام مسابقات اروپا، کاپ‌های جهانی و قهرمانی جهان شرکت داشتند و با بهترین شرایط آمادگی به قهرمانی جهان چک آمده بودند. به هر حال حضور در این رقابت‌ها تاثیر به سزایی روی قایقرانان ما دارد تا از اعتماد به نفس خوبی برخوردار شوند. همچنین کشور‌هایی مانند ژاپن، هنک‌کنگ و ازبکستان همیشه در کاپ جهانی حضور داشته‌اند و خوشحالم از اینکه با همت و تلاش مضاعف فدراسیون توانستیم پس از چندین سال غیبت شرایط حضورمان در این مسابقات فراهم شود. به هر حال می‌تواند از نظر تجربه برای ورزشکاران مفید باشد، زیرا تاکتیک‌هایی که در نظر می‌گیریم برای هر کدام از آن‌ها متفاوت است و قطعأ می‌توانند در مسابقات بعدی بهتر ظاهر شوند.

قایق های بهتر در کیفیت ورزشکاران تاثیر می گذارد

او درباره اینکه تمرین با قایق‌های جدید چقدر کمک کرد تا شرایط ورزشکاران بهتر شود، گفت: نوع قایق‌هایی که در جهانی استفاده می‌کنیم می‌تواند بهتر شود. اگر ورزشکاران در ایران با قایق‌های بهتری تمرین کنند، در مسابقات جهانی نیز می‌توانیم قایق‌های بهتری برای آن‌ها سفارش دهیم. به نظرم قایق‌هایی که ورزشکاران تمرین می‌کنند با توجه به اینکه کیفیت بهتری دارد در روند تمرینات هم خیلی مثبت است.

فرزام در پایان گفت: به نظرم اگر می‌خواهیم در بازی‌های آسیایی هانگژو جایگاه خوبی داشته باشیم باید سال آینده که سال بازی‌های آسیایی است حداقل در یکی از کاپ‌های جهانی حضور داشته باشیم. قهرمانی جهان صلاح نمی‌دانم شرکت کنیم، زیرا نزدیک به بازی‌های آسیایی است و اگر بخواهیم هدفگذاری اصلی خودمان را روی این مسابقات معطوف کنیم صلاح بر این نیست در قهرمانی جهان حضور پیدا کنیم. بزرگترین مسئله این است در مقاطع مختلف اردو‌هایی به مسافت ۲ کیلومتر در خود ایران یا حتی کشور‌های دیگر داشته باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید