اوپک پلاس رئیس‌جمهور آمریکا را ناامید کرد


اوپک پلاس رئیس‌جمهور آمریکا را ناامید کرد

کاخ سفید اعلام کرد بایدن در پی تصویب کاهش تولید نفت در نشست اوپک پلاس از این ائتلاف ناامید شد.

کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از تصمیم «کوته فکرانه» اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت ناامید شده است.

براساس گزارش الجزیره کاخ سفید در ادامه گفت: ما با کنگره در ارائه ابزار و قدرت‌های اضافی برای کاهش کنترل اوپک بر قیمت انرژی گفتگو خواهیم کرد.تصمیم اوپک پلاس یادآوری نیاز به کاهش وابستگی ما به سوخت‌های فسیلی از منابع خارجی است.

کشور‌های عضو اوپک پلاس موافقت کردند تا تولید نفت را از ماه نوامبر به میزان ۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهند و سطوح مورد توافق برای ماه آگوست را به عنوان پایگاه مرجع در نظر بگیرند.

این اقدام، نشان دهنده تمایل کشور‌های تولیدکننده نفت برای جلوگیری از کاهش اخیر قیمت‌های جهانی است.

کاهش تولید نفت نشان می‌دهد لابی‌های جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که در ماه‌های اخیر در تلاش برای مذاکره با کشور‌های خلیج فارس در راستای افزایش تولید نفت بوده، تاثیری نداشته است.

چندی پیش کشور‌های عضو اوپک پلاس به منظور دستیابی به تعادل در بازارها، در بحبوحه نگرانی از کاهش تقاضا به دلیل رکود احتمالی اقتصادی در جهان، توافق کردند تولید نفت را در ماه اکتبر به ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهند. این تعداد تنها ۰.۱ درصد تقاضای جهانی است.

در اوایل سال جاری میلادی پس از حمله روسیه به اوکراین، غرب با اعمال تحریم‌های شدید علیه مسکو، بدترین بحران عرضه انرژی از دهه ۱۹۷۰ را به وجود آورد، و از همین رو قیمت‌ها به بالاترین حد خود یعنی ۱۴۷ دلار در هر بشکه افزایش یافت اما طی هفته‌های اخیر به دنبال کاهش تقاضا از ترس رکورد اقتصادی در چین و کشورهای اروپایی قیمت نفت نیز کاهش پیدا کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...