نیروگاه اتمی زاپروژیا به فهرست دارایی‌های فدرال روسیه اضافه شد


نیروگاه اتمی زاپروژیا به فهرست دارایی‌های فدرال روسیه اضافه شد

رئیس جمهور روسیه فرمان اضافه کردن نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا به فهرست دارایی‌های فدرال این کشور را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با صدور فرمانی، دستور داد تا اقدامات مقتضی برای گنجاندن نیروگاه اتمی زاپروژیا به فهرست دارایی‌های فدرال دولت روسیه، انجام شود.

در فرمان صادر شده آمده است: دولت روسیه ملزم است تا برای تثبیت مالکیت فدرال نیروگاه اتمی زاپروژیا و سایر تأسیسات موردنیاز برای فعالیت آن (نیروگاه)، اقدامات مقتضی را انجام دهد.

پوتین به منظور حصول اطمینان از امنیت دارایی‌های دولت فدرال، به دولت روسیه دستور داده تا این نیروگاه را ذیل فهرست شرکت‌های یکپارچه دولت فدرال ثبت کند.

مجوزهای صادرشده تا پیش از ۳۰ سپتامبر برای فعالیت نیروگاه اتمی زاپروژیا و همچنین کارکنان آن، تا زمان صدور مجوزهای جدیدِ مطابق با قانون اساسی روسیه، همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.

بر اساس اعلام شرکت روزنرگواتوم، شرکت دولتی انرژی اتمی روسیه، اولگ روماننکو، مهندس ارشد اسبق نیروگاه اتمی بالاکوفو، ریاست شرکت اپراتور زاپروژیا را برعهده خواهد داشت.

همه پرسی برای پیوستن جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک و مناطق زاپروژیا و خرسون در شرق و جنوب اوکراین به روسیه هفته گذشته برگزار شد و پس از رأی موافق اکثریت قریب به اتفاق شرکت‌کنندگان در این همه پرسی، مناطق مذکور درخواست رسمی خود را برای پیوستن به روسیه ارائه کردند و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز در حکمی رسماً این مناطق را به خاک روسیه الحاق کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر