اعلام نامزد شدن بایدن برای انتخابات 2024


اعلام نامزد شدن بایدن برای انتخابات 2024

دبیر مطبوعاتی کاخ سفید برنامه جو بایدن برای نامزد شدن مجدد برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را تایید کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، به نقل از پایگاه راشاتودی، کارین ژان پی‌یر، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در یک نشست خبری تایید کرد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد در سال ۲۰۲۴ بار دیگر برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود.

سخنگوی کاخ سفید ادعا کرد، جو بایدن با وجود افول بخت و اقبال حزب دموکرات در مدت اخیر علنا به شرکت در رقابت انتخاباتی متعهد شده است.

کارین ژان پی‌یر با پرسشی در این خصوص که آیا جو بایدن طبق گزارش شبکه ان.بی.سی نیوز به کشیش ال شارپتون، یک فعال حقوق مدنی در آمریکا قصدش برای نامزدی مجدد برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ را تایید کرده، مواجه شد و به نوعی حرف شارپتون را تایید کرد.

ژان پی‌یر اظهار کرد: "اگر شارپتون چنین حرفی را زده پس همینطور هست."

سخنگوی کاخ سفید در ادامه پیش از آنکه به یک خط مشی حزبی ارجاع دهد، عنوان ‌کرد: "رئیس جمهور آمریکا خودش هم این حرف را زده که مایل به نامزدی مجدد برای ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ است."

ژان پی یر در ادامه با ارجاع به قانونی در آمریکا که مشارکت کارمندان دولت فدرال در کمپین‌های سیاسی را ممنوع می‌کند، بیان کرد که نمی‌تواند نظر شخصی خودش را درباره این مساله را مطرح کند.

او با تکرار صحبتی که بایدن در یک مصاحبه با برنامه تلویزیونی آمریکایی "۶۰ دقیقه" در ماه گذشته میلادی مطرح کرد نتیجه گرفت:‌ "من تنها بر آنچه که رئیس جمهور آمریکا بارها گفته است تاکید خواهم کرد و حرفی که خودم بارها گفته‌ام این است که رئیس جمهور آمریکا قصد دارد برای انتخابات ریاست جمهوی آمریکا نامزد شود."

در گزارش شبکه ان.بی.سی در روز سه شنبه آمده است، بایدن در نشستی در ماه گذشته میلادی با ال شارپتون در محل کاخ سفید به او گفت: من قصد دارم دوباره این کار (نامزدی برای ریاست جمهوری)‌ را انجام دهم. من قصد این کار را دارم.

بایدن که سابقا به عنوان معاون باراک اوباما در زمان ریاست جمهوری اش خدمت کرده بر اساس این گزارش در زمان نامزدی‌اش برای انتخابات ۲۰۲۰ نیز توصیه شارپتون را پیش از پیوستن به رقابت ریاست جمهوری با هدف سنجش آرای خود در میان بلوک مهم رای دهندگان سیاهپوست اخذ کرده بود.

بایدن که در پایان دور دوم ریاست جمهوری احتمالی خود ۸۶ ساله خواهد بود تاکنون خودش شخصا صراحتا به صورت قطعی نامزد شدن دوباره‌اش برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را اعلام نکرده است اما در ماه گذشته میلادی در مصاحبه با سی بی اس در ماه گذشته میلادی گفت، "میل دارد" مجددا برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود اما تاکید کرد که این فعلا در حد یک "تصمیم قاطع" نیست.

منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403