ادعای جدید آلبانی درباره حملات سایبری


ادعای جدید آلبانی درباره حملات سایبری

نخست‌ وزیر آلبانی مدعی شد پس از حملات سایبری منتسب به ایران، دولت این کشور تصمیم به فعال کردن ماده پنجم ائتلاف ناتو داشته است.

ادی راما، نخست‌ وزیر آلبانی مدعی شد پس از حملات سایبری منتسب به ایران، دولت این کشور فعال کردن ماده پنجم ائتلاف ناتو را در نظر گرفته، اما تصمیم گرفت این کار را انجام ندهد.

به گزارش پولیتیکو، در صورت انجام چندین اقدامی، این اولین بار بود که یک عضو ناتو به دلیل حملات سایبری به ماده پنجم استناد می‌کرد. اقدامی که همه اعضای آن ائتلاف را در تقابل با ایران قرار می‌داد.

او به اینکه بررسی این ماده تا چه حد جدی بوده و چه مدت انجام شده، اشاره‌ای نکرد.

نخست‌ وزیر آلبانی مدعی شده که هکرها تلاش کرده‌اند به اطلاعات حساس دولتی هم نفوذ کنند اما موفق نبوده‌اند.

پیش از این آلبانی با ادعا در خصوص حمله سایبری گسترده ایران، روابط دیپلماتیک خود با تهران قطع کرد. دولت آلبانی ضمن قطع کردن روابط دیپلماتیک خود با ایران از دیپلمات‌های کشورمان خواست ظرف ۲۴ ساعت خاک این کشور را ترک کنند.

تیرانا (پایتخت آلبانی) ادعا کرد دلیل این اقدام حمله سایبری گسترده به زیرساخت‌های دیجیتال دولتی آلبانی در ماه ژوئیه توسط هکر‌های ایرانی است.

آلبانی که مقری برای اجتماع گروهک تروریستی منافقین است پیش از این نیز در سال ۹۸ چندین تن از دیپلمات‌های ایرانی را اخراج کرده بود. این کشور چندین سال است که حدود ۲۵۰۰ نفر از اعضای گروهک تروریستی منافقین را در خود جای داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا