کاخ سفید: واضح است که «اوپک پلاس» از روسیه جانبداری می‌کند


کاخ سفید: واضح است که «اوپک پلاس» از روسیه جانبداری می‌کند

سخنگوی کاخ سفید سازمان اوپک را در خصوص تصمیم به کاهش میزان تولید نفت، به جانبداری از روسیه متهم کرد.

کاخ سفید امروز چهارشنبه سازمان اوپک را به خاطر تصمیم به کاهش میزان تولید نفت، به جانبداری از روسیه و ائتلاف با آن متهم کرد.

طبق گزارش اسپوتنیک، کارین ژان پی یر، سخنگوی کاخ سفید مدعی شد که تصمیم «اوپک پلاس» برای کاهش تولید نفت که احتمالا قیمت ها در کشورهای غربی را افزایش می دهد، نشانگر جانبداری آن از روسیه است.

او طی سخنانی در هواپیما تصریح کرد: با اعلام تصمیم امروز، واضح است که سازمان «اوپک پلاس» از روسیه جانبداری می کند.

پیش از این نیز جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نسبت به تصمیم "اوپک پلاس" برای کاهش تولید نفت به میزان دو میلیون بشکه در روز ابراز ناامیدی و بر اهمیت عرضه جهانی انرژی با توجه به بحران اوکراین تاکید کرده بود.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی و برایان دیس، مدیر شورای اقتصاد ملی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کردند: «رئیس‌ جمهور از تصمیم کوته‌بینانه اوپک پلاس برای کاهش میزان تولید نفت ناامید است، زیرا این تصمیم در شرایطی اتخاذ شده است که اقتصاد جهانی با تداوم تأثیر منفی حمله روسیه به اوکراین در حال مقابله است.»

این بیانیه می‌افزاید: «حفظ میزان عرضه جهانی انرژی بسیار مهم است، زیرا این تصمیم بیشترین تأثیر منفی را بر کشور‌های با درآمد پایین و متوسط ​​که در حال حاضر از قیمت‌های بالای انرژی رنج می‌برند، خواهد داشت».

این دو مقام گفتند که بایدن به وزیر انرژی دستور داده است تا هرگونه اقدام لازم را برای ادامه افزایش تولید داخلی در کوتاه مدت بررسی کند. علاوه بر این، دولت با کنگره درباره ابزار‌ها و اختیارات اضافی برای کاهش سیطره اوپک بر بازار انرژی مشورت خواهد کرد.

امروز چهارشنبه، کشور‌های عضو ائتلاف «اوپک پلاس» پس از توصیه کمیته وزیران که اوایل روز جاری صادر شد، رسماً با کاهش دو میلیون بشکه‌ای سقف تولید جمعی در روز موافقت کردند.

این بزرگترین کاهش تولید توسط سازمان کشور‌های صادرکننده نفت و متحدان آن از سال ۲۰۲۰ است که بهای نفت در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا تا حد بی سابقه‌ای سقوط کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیست