170 نفر از متهمان اغتشاشات اخیر در آذربایجان غربی آزاد می شوند


170 نفر از متهمان اغتشاشات اخیر در آذربایجان غربی آزاد می شوند

ارومیه – رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: در روزهای آتی در سریع ترین زمان ممکن تعداد ۱۷۰نفر از متهمان اغتشاشات اخیر در استان پس از طی مراحل اداری آزاد می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دادگستری آذربایجان غربی، ناصر عتباتی در گردهمایی که با حضور تعدادی از متهمان اغتشاشات اخیر و خانواده‌های آنان در محل زندان مرکزی ارومیه برگزار شد، افزود: در عمل به فرمان مقام معظم رهبری دستورات لازم در خصوص تفکیک کردن جوانان و نوجوانانی که بر اثر احساسات و هیجان ناشی از فضای مجازی به خیابان آمدند و اقدامات خاصی مرتکب نشدند صادر شد و در روزهای آتی در سریع‌ترین زمان ممکن تعداد ۱۷۰ نفر پس از طی مراحل اداری آزاد می‌شوند.

وی با بیان اینکه از حوادث و اقدامات اغتشاشگران ناراحت هستیم گفت اجازه ندادیم تعداد زیادی از این افراد در پرونده قضائی تحت تعقیب قرار گیرند و نزدیک به تعداد ۳۰۹ نفر از آنها در مرحله دستگیری و در مرجع انتظامی با تعهد آزاد و تحویل خانواده آنها شدند و تعدادی هم که اقدامات آنها کم اهمیت بود با لحاظ شرایط سنی و نوع اقدامات آنها در یکی دو روز آتی آزاد خواهند شد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: ملت ایران به خوبی می‌داند که دشمن خارجی اعم از احزاب منحله و منافقین و سلطنت طلب‌ها و در رأس آنها آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی فقط به تجزیه ایران اسلامی و متلاشی کردن این کشور با ثبات نظر دارند و هدف آنها شکستن اتحاد و یکپارچگی ایران باصلابت است.

عتباتی اظهار کرد: مأموران شجاع و زحمتکش نیروی انتظامی تأمین کننده امنیت جامعه هستند و در هر لحظه از شبانه روز در انواع خطرات باجان خود از مردم و امنیت و آسایش آنها دفاع می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه هیچ فرقی برای قوه قضائیه ندارد و هر کسی در هر مقامی اگر از قوانین تخلف کند با او برخورد قاطع خواهد شد گفت: همه مردم بارها شاهد بوده‌اند که این برخوردها توسط قوه قضائیه انجام شده است و درست و صحیح آن بود که در خصوص آن بانوی مرحوم هم کار را به قانون و قوه قضائیه بسپارند و منتظر نتیجه باشند.

وی اضافه کرد: درگذشت مهسا امینی بهانه‌ای بود که دشمن چهره خصمانه و عداوت و کینه طولانی مدت خود را یک بار دیگر نشان دهد و با اجیر کردن مزدوران خود سعی بر برهم زدن امنیت کشور و ایراد خسارت‌های جانی و مالی به جامعه و مردم کنند که با هوشیاری سیل عظیم مردم بصیر و فهیم ایران اسلامی این فتنه در نطفه خفه شد.

عتباتی با اشاره به پیشینه تاریخی ایران در باب ناموس پرستی و غیرت ایرانی بیان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب هم در فرمایشات اخیر خود تاکید داشتند درد دشمن حجاب نیست، درد آنها ایران قوی مستقل و مقتدر است آنها نمی‌توانند تحمل کنند ایران پیشرفت بکند و دشمن رشد و تعالی جوانان ما را برنمی‌تابد و به هر بهانه‌ای قصد برهم زدن امنیت کشور و آسیب به مردم ایران و استقلال کشور دارد.

وی اضافه کرد: ایران اسلامی زیبایی‌اش به تنوع اقوام و مذاهب و فرهنگ‌های آن است و زیباتر از آن اتحاد و در کنار هم بودن همه این اقوام در مقابل دشمن است و این را مردم در هشت سال دفاع مقدس به دنیا نشان دادند و به چندین کشور که با مباشرت رژیم بعث عراق به کشور حمله کرده بودند اجازه ندادند وجبی از خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران را غصب کند، ای گونه فتنه‌گری ها که برای ملت ایران اهمیتی ندارد.

وی ادامه داد: ملت ایران به خوبی می‌داند که دشمن خارجی اعم از احزاب منحله و منافقین و سلطنت طلب‌ها و در رأس آنها آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی فقط به تجزیه ایران اسلامی و متلاشی کردن این کشور با ثبات نظر دارند و هدف آنها شکستن اتحاد و یکپارچگی ایران باصلابت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو